• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 مرداد 1402
کد مطلب : 198682
+
-

لجبازی همگانی

کیلیان امباپه با پاری‌سن‌ژرمن، پاریس هم با رئال وهم با امباپه به ایستگاه پایانی جنگ رسیدند

لجبازی همگانی

پاری‌سن‌ژرمن در حال نهایی‌کردن پرداخت مبلغ 50میلیون یوروی بند فسخ قرارداد عثمان دمبله است تا او را از بارسلونا برای مدت 5سال به خدمت بگیرد. خود این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش به باشگاه فرانسوی توصیه کرده‌اند که برای این کار با بارسلونا مذاکره کنند تا از دشمنی جلوگیری شود و هواداران با دمبله سر لج نیفتند.
یک شایعه هم مطرح شده با این شرح که بارسلونا به پاریس گفته امباپه را بدهید و در عوض، دمبله و گاوی را بگیرید. اگر این توافق هم صورت بگیرد، بارسلونا توان پرداخت دستمزد امباپه را ندارد. درباره این شایعات شوخی بامزه‌ای نقل شده که احتمال اینکه امباپه باشگاه بارسلونا را بخرد، بیشتر است تا احتمال خرید این بازیکن توسط بارسا!
اگر تا امروز بند فسخ قرارداد دمبله پرداخت نشود، این مبلغ 50میلیون یورویی دوبرابر خواهد شد، بنابراین پاریسی-قطری‌ها نمی‌توانند بیش از این معطل کنند. اگر امروز این انتقال انجام شده باشد، یعنی عثمان جانشین کیلیان خواهد شد.
دیروز آخرین مهلت پی‌اس‌جی به امباپه برای تمدید قراردادش بود اما این اتفاق رخ نداد. این ستاره بند پاداش وفاداری‌اش را که مبلغ 40میلیون یورو بود، حالا باید دریافت کند. مادر امباپه که تأثیر زیادی در سرنوشت و کارهای او دارد و 2بار فرزندش را از رفتن به رئال محروم کرده، دیگر نمی‌خواهد مقابل آرزوی پسرش بایستد. او پیشنهاد نجومی و 700میلیون یورویی الهلال عربستان را به همین دلیل رد کرده است.
احتمالات دیگری برای آینده امباپه مطرح شده است. ازجمله اینکه لیورپول در ازای پرداخت مبلغی قابل‌توجه و همچنین پرداخت دستمزد این بازیکن، او را از پاریس قرض بگیرد تا در تابستان آینده امباپه به‌طور رایگان به رئال‌مادرید برود. پای چلسی هم به این فرمول معامله باز شده و تاد بولی می‌خواهد از این فرصت برای جذب ستاره‌ای بزرگ استفاده کند و او را در خط حمله در کنار هم‌تیمی‌اش در تیم ملی فرانسه یعنی انکونکو قرار دهد. مشکل اینجاست که هر دو باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده غایب خواهند بود و این چیزی نیست که امباپه به‌سادگی از آن بگذرد.
فلورنتینو پرس پس از شکست 3بر صفر در ال‌کلاسیکوی پیش‌فصل از سوی هواداران برای خرید یک مهاجم بزرگ تحت فشار است. پاری‌سن‌ژرمن و ناصر الخلیفی رابطه خوبی با رئال و رئیس این باشگاه ندارند و ترجیح می‌دهند بازیکن را به تیمی دیگر بفرستند اما روی او قیمت 232میلیون یورویی تعیین کرده‌اند. این مبلغ برای بازیکنی که فقط یک سال از قراردادش مانده، رقمی بالاست و رکورد بزرگ‌ترین انتقال تاریخ را که با 222میلیون یورو از بارسا به پی‌اس‌جی به نیمار تعلق دارد، می‌شکند. پرس 2بار در سال‌های 2021 و 2023 به پی‌اس‌جی پیشنهاد داده اما خود الخلیفی آن را رد کرده است. اگر امسال باز هم پیشنهاد رئال رد شود، یک سال بعد این انتقال رایگان انجام خواهد شد و به‌جای 200میلیون یورویی که قرار است به پاریس برسد، 130میلیون پاداش به ‌خود بازیکن خواهد رسید. پی‌اس‌جی به امباپه پیشنهاد داده بود که اگر قراردادش را تا 2025 تمدید کند، بندی در قراردادش اضافه می‌کنند تا بتواند در سال‌2024 با مبلغی مشخص جدا شود اما کیلیان این پیشنهاد را رد کرده است.
ناصر الخلیفی 20روز پیش به امباپه اولتیماتوم داد که یا تمدید می‌کند یا فروخته می‌شود. کیلیان فعلا هیچ‌کدام از این دو کار را نکرده است. اگر بنا به لجبازی باشد، الخلیفی باز هم پیشنهاد پرس را رد می‌کند و حاضر می‌شود امباپه را تنبیه و یک فصل تمام به سکوها تبعید کند؛ همان کاری که قبلا با آدرین ربیو انجام داد؛ این بازیکن هم حاضر به تمدید نشده بود.
امباپه که برای استراحت به موناکو رفته، تصویری از کارت بازی‌کردنش را استوری کرده که 3کارت 9 را نشان می‌دهد، اشاره او به پیراهن شماره 9 رئال‌مادرید است که در حال‌حاضر خالی است. این پیامی واضح برای انتقال به رئال است. به این معنا که او قرار است پیراهن شماره9 کریم بنزما را در مادرید در اختیار بگیرد. شماره امباپه در پاری‌سن‌ژرمن 7 و در تیم ملی 10 است. بنابراین تنها معنایی که کارت شماره 9 می‌تواند داشته باشد، اشغال پیراهن بنزما در رئال است.
رئال مادرید می‌خواهد این هفته با پی‌اس‌جی برای خرید کیلیان امباپه قرارداد امضا کند و آن را در هفته دوم آگوست به‌طور رسمی اعلام کند. پرس معمولا برای بازی‌ها به آمریکا می‌رفت تا کنار تیم باشد اما این دفعه به‌خاطر پرونده امباپه نرفت. وکلای امباپه در مادرید به‌سرمی‌برند. سکوت رئال‌مادرید در حواشی امباپه بخش مهمی از استراتژی آنهاست. آنها می‌خواهند به روش خود در این انتقال برنده شوند.
پی‌اس‌جی از زمان پیوستن امباپه به این تیم تا به امروز ۵۳۲گل به ثمر رسانده که ۱۴۸گل را امباپه زده؛ به‌عبارتی ۲۷.۸درصد گل‌های پاریس از سال ۲۰۱۷ تا الان توسط امباپه وارد دروازه رقبا شده است. پاری‌سن‌ژرمن بدون امباپه 3-2 به سرزو اوزاکا در ژاپن باخت. در داخل پاری‌سن‌ژرمن 99.99درصد مطمئن هستند که کیلیان امباپه گزینه تمدید برای یک سال دیگر را در قراردادش فعال نخواهد کرد. آنها معتقدند رئالی‌ها قصد دارند به قدری این معامله را کش بدهند و به تعویق بیندازند تا به روزهای آخر نقل‌وانتقالات بکشد و قیمت بازیکن بشکند. اما شاید ظرف امروز و فردا سرنوشت این بازیکن روشن شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید