• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 9 مرداد 1402
کد مطلب : 198611
+
-

تیرهای غیب

در ال‌کلاسیکوی پیش‌فصل 6بار توپ به دیرک دروازه‌ها خورد

تیرهای غیب

رئالی‌ها تصاویری از تمرین3شب پیش این تیم را دست به‌دست کرده‌اند که در آن بلینگام و کاماوینگا در حال نشانه‌گیری و تمرین زدن توپ به تیر دروازه هستند. نتیجه این تمرین در شکست 3بر صفر رئال‌مادرید در تور پیش‌فصل آمریکا آشکار شد؛ رئالی‌ها 5بار به دیرک دروازه بارسا کوبیدند و یک ضرب هم به تیر دروازه خودشان خورد. وینیسیوس در زدن به دیرک هت‌تریک کرد که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بود. ساکا هم 3روز قبل‌تر نیز در پیروزی 5بر 3آرسنال مقابل بارسلونا پنالتی‌اش را خراب کرده بود. این نتیجه آنچلوتی را ناراحت نکرد چون او خوشحال بود که تیمش بدون مهاجم نوک تخصصی توانسته بود کلی موقعیت گل ایجاد کند. حالا همه از اتوبوس ژاوی در ال‌کلاسیکوها دم می‌زنند و اینکه فلورنتینو پرس باید هر چه سریع‌تر هری کین یا امباپه را بخرد اما کسی به ضعف خط دفاعی و موقعیت‌هایی که آلابا و دیگران به حریفان می‌دهند اهمیتی نمی‌دهد. هیچ‌کس نمی‌گوید هیچ‌کدام از 4مدافع میانی این تیم متشکل از آلابا، ناچو، میلیتائو و رودیگر مطمئن نشان نمی‌دهند.
روزنامه مارکا که نزدیک به رئال‌مادرید است، رئیس باشگاه را مقصر این شکست می‌داند. این روزنامه می‌نویسد: «لواندوفسکی و فلورنتینو پرس بهترین مهاجمان بارسلونا هستند. پرس فصل گذشته در فعال شدن اهرم‌های اقتصادی بارسلونا به هم‌پیمان خودش در پروژه سوپرلیگ یعنی لاپورتا کمک کرد که با لواندوفسکی، کنده، رافینیا، کسیه و دیگران قرارداد ببندد و قرارداد آرائوخو و گاوی را تمدید کند و دی‌یونگ را نفروشد. بارسا با این کمک بود که قهرمان لالیگا و سوپرجام اسپانیا شد.»
82,026نفر بازی رئال و بارسا را از نزدیک در تگزاس تماشا کردند و 2باشگاه هر کدام 6میلیون درآمد کسب کردند. آمریکایی‌ها به فوتبال علاقه‌مند شده‌اند اما زمین چمن این مسابقه مناسب چنین مسابقه بزرگی نبود و همچنین داور پراشتباه و کارگردان تلویزیونی بی‌سلیقه و ناآشنا به فوتبال اروپایی نشان داد. در این مسابقه وقتی مودریچ در نیمه دوم به زمین آمد و هر بار پا به توپ ‌شد، مورد تشویق تماشاگران دو تیم قرار گرفت که این محبوبیت خیلی عجیب بود. در آمریکا که فوتبال جزو محبوب‌ترین ورزش‌ها نیست، از نظر تعداد کانون‌های هواداری، بارسلونا با داشتن 14کانون هواداری در شهر‌های مختلف وضعیت بهتری نسبت به رقیب دیرینه مادریدی دارد که در آمریکا 9کانون هواداری برای آن تشکیل شده است.
بارسلونا در ال‌کلاسیکوهای دوستانه همیشه دست بالا را داشته است. در 42ال‌کلاسیکوی غیررسمی بارسلونا تاکنون 24بار برده و فقط 6بازی را به رئال باخته است. آمار بارسلونا در ال‌کلاسیکوهای آمریکایی هم درخشان است. سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ بارسا در مایامی و لاس‌وگاس پیروز شده بود. آنها در همه ال‌کلاسیکوهای دوستانه برگزار شده در آمریکا به برتری رسیده‌اند.
     نتایج 3‌ال‌کلاسیکوی اخیر در آمریکا؛ بارسلونا 3-رئال مادرید2در سال 2017، بارسلونایک- رئال‌مادرید صفر در سال 2022، بارسلونا 3- رئال‌مادرید صفر در سال 2023.
     از سبک ژاوی مقابل رئال انتقاد زیاد می‌شود و او را متهم به تخطی از فلسفه تیکی‌تاکای بارسلونا و بازی دفاعی و اتوبوسی می‌کنند اما مهندس توانسته با همین سبک نتایجی درخشان مقابل دشمن دیرینه بگیرد. او با رکورد زین‌الدین زیدان برابری کرد آن هم با 2بازی کمتر. با پیروزی بارسلونا مقابل رئال‌مادرید، ژاوی به ششمین پیروزی در دهمین ال‌کلاسیکوی خود (یک تساوی) به‌عنوان مربی بارسا دست پیدا کرد تا با ۲بازی کمتر نسبت به زیدان با رکورد او برابری کند و به‌طور مشترک به چهارمین مربی با بیشترین پیروزی در ال‌کلاسیکو تبدیل شود.
     مارک آندره ترشتگن، دروازه‌بان آلمانی بارسلونا، با بسته نگه‌داشتن دروازه خود در بازی مقابل رئال‌مادرید، با ثبت هفتمین کلین‌شیت، با رکورد ویکتور والدس در بیشترین تعداد کلین‌شیت در تاریخ ال‌کلاسیکو برابری کرد. ترشتگن تابستان ۲۰۱۴ به بارسلونا پیوست و در ۱۹ال‌کلاسیکو، 7بار دروازه خود را بسته نگه‌داشته است.
     تعداد تیر دروازه‌های رئال‌مادرید در این بازی از تعداد گل‌های بارسلونا و یک دیرک آنها بیشتر بود. رئال‌مادرید 29شوت زد و بارسلونا 12تا که فقط 5شوت رئالی‌ها در چارچوب بود و 5تا به تیر. با این آمار حالا همه در مادرید از ضرورت خرید مهاجم شماره9حرف می‌زنند.
     ژاوی یک پدیده تازه به نام فرمین لوپس رو کرده که پس از ورودش به زمین روی یک شوت زیبا گل دوم بارسا را زد. ژاوی درباره او گفته که این بازیکنی است که توپ آخر را می‌فرستد و از پشت محوطه جریمه شوت می‌زند؛ همان چیزی که فصل قبل تیم کم داشت. این بازیکن فقط 20سال سن دارد. خط هافبک 10سال آینده بارسا را با حضور او، گاوی و پدری تصور کنید. فرمین به‌صورت قرضی به لینارس رفت تا پیشرفت کند و تازه برگشته تا برای جایگاهش بجنگد.

وینیسیوس با پیراهن شماره7جدیدش یک پنالتی و فرصتی بزرگ را از دست داد. با اعلام آنچلوتی پنالتی‌زنان اول رئال به‌ترتیب مودریچ و رودریگو خواهند بود و به این ترتیب وینی فرصت به ثمر رساندن 10تا 15گل در فصل را از دست داد.


ژاوی در حالی ۶۷درصد از ال‌کلاسیکوها را پیروز شده که پیش از او، بارسا در دوران والورده، ستین و کومان ۵بازی پیاپی موفق به پیروزی در ال‌کلاسیکو
نشده بود!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :