• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 9 مرداد 1402
کد مطلب : 198592
+
-

استقبال از پویش‌«نذر خون» در محرم

پویش نذر اهدای خون از ماه محرم تا ماه صفر در شرایطی اجرا شد که مانند سال‌های گذشته آمار اهدای خون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بالا بود. سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با تایید این خبر تاکید کرد که هنوز آماری از میزان اهدای خون در روز نهم و دهم محرم کامل نشده است. ‌بشیر حاجی‌بیگی‌ به همشهری گفت: «ظرف امروز و فردا آمار دقیقی ارائه خواهد شد.»
با این حال، برخی استان‌ها از میزان اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی آمار ارائه داده‌اند. مدیرکل انتقال خون اصفهان هم از اهدای خون بیش از ۱۹۰۰ اصفهانی در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد. کیان دهراب‌پور به ایمنا گفت: «روز تاسوعای حسینی، ۱۰۸۷ نفر به منظور اهدای خون و ادای نذر خون به 7‌مرکز فعال خون‌گیری اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد، ۹۱۵‌نفر موفق به اهدای خون شدند. در روز عاشورای حسینی نیز ۱۲۶۸‌نفر به مراکز مذکور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰۵۴‌نفر موفق به اهدای خون شدند.» مجید اکبرزاده، مدیرکل انتقال خون فارس نیز از اهدای ۵۳۶۹ واحد خون طی ۱۰‌روز اول ماه محرم در ۱۸‌پایگاه اهدای خون در استان خبر داد.

مراجعه ۳۳۰‌نفر به پایگاه های خراسان جنوبی
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اعلام کرد در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد ۳۳۰‌نفر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که ۲۷۴‌نفر موفق به اهدای خون شدند. کامبیز مهدی‌زاده به ایسنا گفت: «در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۳۳۰‌نفر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که ۲۷۴‌نفر موفق به اهدای خون شدند و از این تعداد ۱۹نفر خانم و ۲۵۵‌نفر آقا بودند.»  همچنین مجتبی قهرمان‌رضاییه، مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی به ایرنا گفت: «۲‌هزار و ۵۰۰‌نفر از مردم خیر و نوعدوست این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون برای کمک به بیماران نیازمند، خون اهدا کردند.» در عین حال، علی‌ سوری، مدیرکل انتقال خون لرستان اعلام کرد: «بیش از 2هزار واحد خون توسط مردم این استان در دهه اول محرم اهدا شد.» فاطمه یادگاری، مسئول دفتر جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان نیز از اهدای ۱۶۷۰‌واحد خون در دهه اول محرم در سطح استان خبر داد.

افزایش 6 درصدی در قزوین
مدیرکل انتقال خون قزوین از افزایش ۶‌درصدی نذر خون و خون‌گیری در استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ماه محرم‌۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «۱۲۲۶‌قزوینی در تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند.»  عباس طالبیان اردستانی با اشاره به استقبال مناسب هم‌استانی‌ها از طرح نذر خون تاسوعایی و عاشورایی محرم‌1402 به تسنیم گفت:‌ «در روزهای تاسوعا و عاشورا در مجموع 1547‌نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت ما در شهرهای قزوین و تاکستان مراجعه کردند که این آمار در مدت مشابه سال قبل 1493‌نفر بود. ‌»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید