• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 8 مرداد 1402
کد مطلب : 198505
+
-

رمزارز جدید؛ فقط با اسکن چشم

فناوری
رمزارز جدید؛ فقط با اسکن چشم

رونمایی از رمزارز جدیدی که با اسکن چشم به مردم سکه دیجیتال می‌دهد یعنی ورود به دنیای امنیت مالی در عصر هوش مصنوعی. به‌گزارش گاردین، ورلد کوین Worldcoin درواقع با اسکن، انسان بودن طرف مبادله را برای ادامه فعالیت رمزارزی تأیید می‌کند. سم آلتمن، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی OpenAI و خالق چت بات ChatGPT این رمزارز جدید را با روش منحصربه فرد دریافت سکه دیجیتال راه‌اندازی کرده است. آلتمن و الکس بلانیا، دیگر بنیانگذار ورلد کوین، هم‌ می‌‌گوید که این روش جدید می‌تواند رونق ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را ادامه دهد و درنهایت درآمد پایه جهانی را تأمین کند. افراد علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال از طریق WorldApp در Worldcoin ثبت نام می‌کنند. آنهایی که روز جمعه ثبت‌نام کردند، 25توکن Worldcoin، معادل تقریبا 40پوند دریافت کردند.
اما برای تأیید پس از ثبت نام اولیه، کاربران باید چشمان خود را با مراجعه به دستگاه «Orb» اسکن کنند. تاکنون 2میلیون نفر برای دریافت ورلد کوین ثبت نام و چشم خود را اسکن کرده‌اند. پس از اسکن چشم، یک شناسه جهانی ایجاد می‌شود که Worldcoin آن را به‌عنوان یک پاسپورت دیجیتال توصیف می‌کند. به این ترتیب ثابت می‌کند شما یک فرد منحصربه‌فرد و واقعی هستید و در عین حال اطلاعات بیولوژیکی ناشناس باقی می‌ماند. شما می‌توانید از طریق گوشی هوشمند خود به کیف پول رمزنگاری خود دسترسی داشته باشید. ورلدکوین‌ها، کره‌های نقره‌‌ای به اندازه توپ فوتبال هستند که توسط کارکنان Worldcoin اداره می‌‌شوند. حدود 15ثانیه طول می‌کشد تا سیستم شما را به‌عنوان یک انسان تأیید کند. یکی از کارکنان از شما می‌پرسد که آیا با این فرایند موافق هستید؟ و درباره نحوه عملکرد اسکن با شما صحبت می‌کند. سپس باید تأیید کنید که 18سال یا بیشتر دارید و با شرایط و ضوابط موافقت می‌کنید.
در این مرحله، Orb که یک دوربین با زاویه دید عریض و یک دوربین تله فوتو برای گرفتن تصویر عنبیه شما دارد، در فاصله 20سانتی‌‌متری صورت شما قرار می‌‌گیرد و اسکن انجام می‌شود و تمام. حساب شما تأیید شده است. شما یک شناسه جهانی دریافت می‌کنید پس از پایان کار هم تصویر شما حذف می‌شود مگر اینکه با ذخیره شدن آن موافقت کرده باشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید