• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 7 مرداد 1402
کد مطلب : 198404
+
-

پنهانکاری آمریکا درباره یوفوها

3شاهد ادعا کردند که شواهد متقنی درباره موجودات فرازمینی وجود دارد اما دولت آمریکا روی آنها سرپوش می‌گذارد

فضا
پنهانکاری آمریکا درباره یوفوها

عماد‌الدین قاسمی‌پناه-روزنامه‌نگار

به‌تازگی کنگره آمریکا شاهد یک جلسه استماع عمومی و البته غیرعادی بود. در صحنه‌هایی که شبیه یک فیلم علمی تخیلی بود، کنگره جلسه‌ای را در مورد ادعاهایی که مبتنی بر آگاهی دولت از وجود یوفوهاست برگزار کرد. یکی از نکات این جلسه این بود که دولت آمریکا این اطلاعات را پنهان می‌کند. این جلسه 3شاهد اصلی داشت. نخستین شاهد دیوید گروش بود. او یک افسر سابق اطلاعاتی است که در ‌ماه ژوئن ادعا کرد آمریکا تعدادی وسیله نقلیه «سالم و تا حدی سالم» را در اختیار دارد که متعلق به موجودات فرازمینی است. این استماع علاقه زیادی در آمریکا و سراسر جهان ایجاد کرد. یوفوها در سال‌های اخیر به اخبار پرمخاطب تبدیل شده‌اند. ارتش آمریکا می‌گوید در تلاش است تا معدود مشاهداتی را که توضیح روشنی برای آنها ندارد، بررسی کند. اگرچه در این جلسه هیچ افشاگری جدیدی در مورد موجودات فرازمینی رخ نداد، اما ادعاهای حیرت‌انگیزی از سوی شاهدان مطرح شد. همچنین این برداشت کلی رخ داد که در بخشی از دولت آمریکا پنهانکاری وجود دارد؛ ازجمله شک و تردیدهایی در مورد انسان‌های کوچک سبزرنگ.

ادعای سرپوش گذاشتن
گاردین نوشته دیوید گروش در جلسه کنگره گفت که دولت آمریکا طی یک برنامه «چند ده ساله» بشقاب پرنده‌های سقوط کرده را جمع‌آوری و تلاش کرد، آنها را مهندسی معکوس کند. گروش که تا سال2023 به تحلیل پدیده‌های غیرعادی غیرقابل توضیح (UAP) در یکی از مؤسسات وزارت دفاع آمریکا می‌پرداخت، ادعا کرد که از دسترسی به برنامه‌های مخفی یوفوهای دولتی محروم شده است. او همچنین تأکید کرد که به‌خاطر ادعاهایش با نوعی انتقام‌جویی «بسیار وحشیانه» مواجه شده است. گروش همچنین ادعا کرد از افرادی اطلاع دارد که در جریان سرپوش گذاشتن درباره اطلاعات مربوط به یوفوها آسیب دیده‌اند.

نشانه‌هایی از خشونت
تیم برشت، یکی از نماینده‌های کنگره، از گروش پرسید که آیا اطلاعات شخصی در مورد افرادی که در جریان سرپوش گذاشتن بر فناوری‌های فرازمینی آسیب دیده‌اند، دارد که پاسخ او مثبت بود.
برشت از گروش پرسید که آیا شنیده است کسی به قتل رسیده باشد؟ این مقام سابق اطلاعاتی پاسخ داد: «من افرادی که این اطلاعات را داشتند به مراجع مربوطه راهنمایی کردم.»

شاهدان‌دیگر، ادعاهای دیگر
دیوید فریوُر، شاهد دیگر این جلسه، فرمانده سابق نیروی دریایی بود که به یاد می‌آورد در سال2004 هنگام انجام یک ماموریت آموزشی، شیئی عجیب را در آسمان دیده است. رایان گریوز، خلبان بازنشسته نیروی دریایی که پس از بازنشستگی مؤسسه‌ای غیرانتفاعی به‌نام ASA را پایه‌گذاری کرده هم ادعا کرد که «حداقل برای چند سال هر روز» پدیده‌های غیرعادی غیرقابل توضیح را در سواحل اقیانوس اطلس می‌دیده. گریوز گفت که این مشاهدات «نادر» نبودند و به وسیله خدمه هواپیماهای نظامی و خلبانان تجاری «که زندگی آنها به شناسایی دقیق اشیا بستگی دارد» مشاهده شده‌اند. گریوز گفت که اشیای UAP «در اصل در جایی که همه عملیات‌های نیروی دریایی در سراسر جهان انجام می‌شود» شناسایی شده‌اند. گریوز در پاسخ به این سؤال که آیا ویژگی‌های مشترکی برای UAPها وجود دارد که توسط خلبانان مختلف ذکر شده باشد، می‌گوید که مشاهدات عمدتاً «مکعب‌های خاکستری یا سیاه تیره در داخل یک کره شفاف هستند» که در آن «راس یا نوک مکعب در تماس با داخل‌کره» بود.

تکذیب‌پنتاگون
پس از استماع سخنان گروش، پنتاگون ادعاهای او در مورد پنهان‌کاری را رد کرده است. سخنگوی وزارت دفاع در بیانیه‌ای گفت که بازرسان «هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعاهایی مبنی بر اینکه برنامه‌هایی در رابطه با در اختیار داشتن یا مهندسی معکوس ابزارهای فرازمینی در گذشته وجود داشته یا اکنون وجود دارد را کشف نکرده‌اند.»

باقی‌ماندن شک و تردید
با این حال، شهادت و ادعاهای گروش همه را قانع نکرد. در برخی مواقع، او کمتر از آنچه در مصاحبه‌ها با رسانه‌ها ادعا می‌کرد، در این جلسه عنوان کرد. گروش در مصاحبه‌ای با NewsNation در‌ماه ژوئن ادعا کرد که دولت یک هواپیمای فرازمینی «بسیار بزرگ، به اندازه یک زمین فوتبال» در اختیار دارد. او همچنین به Le Parisien، یک روزنامه فرانسوی، گفت که آمریکا یک «وسیله شبیه به ناقوس» در اختیار داشت. او با استناد به مسائل امنیتی، تمایلی به پرداختن به جزئیات این ادعاها نداشت. اما اطلاعات خود را به‌طور خصوصی برای درخواست قانونی مدارک بیشتر و طرح جلسه‌های آینده به کنگره ارائه خواهد‌داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید