• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198231
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X6pPk
+
-

نتانیاهو در آستانه مرگ است؟

نتانیاهو در آستانه مرگ است؟

بحران سیاسی، دوقطبی داخلی، اقتصاد ناکارآمد و ارتش چندپاره را اگر تکه‌هایی از یک پازل درهم‌ریخته بدانیم که هر یک بخشی از شرایط بحرانی امروز سرزمین‌های اشغالی را به تصویر می‌کشند آنچه این تصویر پرآشوب را تکمیل کرده، بستری‌شدن ناگهانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در بیمارستان است، با سابقه‌ترین رهبر سیاسی صهیونیست‌ها که از قضا بدترین بحران داخلی این رژیم را هم رقم زده است.
گرچه مقام‌های اسرائیلی و رسانه‌های رسمی صهیونیستی ازجمله هاآرتص از حال عمومی مساعد نتانیاهو پس از عمل جراحی قلب گفته‌اند اما آیا به‌راستی چنین است؟
هفته گذشته بود که دفتر نخست‌وزیری رژیم ‎صهیونیستی تأیید کرد که نتانیاهو بعدازظهر شنبه به سرعت به مرکز پزشکی شبا منتقل شده است و تحت ارزیابی‌های پزشکی قرار دارد. در این بیانیه ادعا شده بود که نتانیاهو به‌دلیل اینکه بعد از ظهر جمعه را در اطراف دریاچه خلیل و در فضای باز گذرانده است دچار گرمازدگی شده که به‌دلیل نشانه‌های کم‌آبی و کمی سرگیجه ناشی از آن به مرکز درمانی مراجعه کرده است.
نتانیاهو خود نیز در ویدئویی که چند ساعت بعد منتشر کرد، گفت که با همسرش در آفتاب، بدون کلاه، بدون آب مدتی را در دریاچه گذرانده و گرمازده شده است. واقعیت اما فراتر از یک گرمازدگی ساده بود. روزنامه معاریو بعدها به نقل از «رافی کاراسو» متخصص مغز و اعصاب و مدیریت درد نوشت که مشکلات جسمی نتانیاهو بیش از گرمازدگی بود زیرا اگر تنها موضوع گرمازدگی در میان بود، لازم نبود که بیش از 24ساعت در بیمارستان بستری شود. بعدها مشخص شد که پزشکان در قلب نتانیاهو دستگاه مخصوص مراقبت عملکرد قلب کار گذاشته‌اند.
نتانیاهو بار دیگر در بامداد روز یکشنبه به‌دلیل وضعیت ناپایدار قلبی به بیمارستان منتقل شده و فورا تحت عمل جراحی قرار گرفت. گفته شده که ارسال علائم هشدارآمیز از ناحیه تراشه کار گذاشته شده در بدن نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی حاکی از بروز نارسایی قلبی بوده و به همین دلیل پزشکان بلافاصله او را عمل کرده‌اند. حال در شرایطی که پارلمان رژیم‎ صهیونیستی بررسی لایحه جنجالی اصلاحات نظام قضایی نتانیاهو را در میان هجمه بی‌سابقه‌ای از اعتراض‌ها آغاز کرده و دولت بر مساعدبودن وضعیت سلامت جسمانی نتانیاهو تأکید دارد برخی رسانه‌ها ازجمله کانال 13تلویزیون رژیم‎صهیونیستی گزارش داده‌اند که نتانیاهو حالش خوش نیست و درخصوص وضعیت سلامتی خود حقیقت را نمی‌گوید. در این گزارش اشاره شده که نتانیاهو در چند روز گذشته حداقل دو بار به بیمارستان منتقل شده و ضربان قلب او به‌مدت ۱۲ثانیه در شامگاه شنبه از کار افتاده است. در این گزارش آمده که پزشکان نتانیاهو تأیید کرده‌اند که او در معرض مرگ قرار داشته و اگر فورا به بیمارستان منتقل نمی‌شد، مرده بود. وخامت حال جسمانی نتانیاهو در شرایطی است که بسیاری از ساکنان سرزمین اشغالی این روزها شدیدتر از پیش علیه او و طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» شعار می‌دهند و تردیدها درباره آینده دولت رژیم‎صهیونیستی بیش از همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید