• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198176
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Y6qYp
+
-

ایکس به جای پرنده آبی

اینترنت
ایکس به جای پرنده آبی

ایلان ماسک در ادامه تغییرات توییتر، این‌بار لوگوی این شبکه اجتماعی که در اصل هویت این برند است را هدف گرفته است. به گزارش گاردین، ثروتمندترین فرد جهان، با رونمایی از لوگوی جدید توییتر به شکل X نشان داد که به‌دنبال تغییر نام تجاری این پلتفرم است. او پس از آنکه لوگوی جدید را به‌عنوان عکس پروفایل حساب کاربری‌اش انتخاب کرد، در توییتی عنوان کرد این لوگو احتمالا بعدا تغییر خواهد کرد و مطمئنا اصلاح خواهد شد. لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر، روز گذشته با توییت طراحی و لوگوی جدید، این انتخاب را تأیید کرد و نوشت:
X اینجاست! بیا استفاده کنیم. نسخه دسکتاپ توییتر، لوگوی جدید را به جای نماد پرنده قرار داده است و حساب رسمی توییتر نیز از آن استفاده کرده است. در حال حاضر سایت X.com هم برای جایگزینی توییتر آماده شده و به‌نظر می‌رسد به‌زودی به‌صورت کامل نام این شبکه اجتماعی تغییر می‌کند.
ماسک از 149میلیون دنبال‌کننده خود برای ایده‌های طراحی نظرسنجی کرده بود و به‌نظر می‌رسد لوگویی را که روز یکشنبه از طریق یک ویدئوی چشمک زن بالای صفحه فید توییتر خود پین کرده بود، درنهایت انتخاب کرده است.
لوگوی «X» البته برای ماسک از مدت‌ها قبل جذاب بوده است. او پیش از اینها قول ساخت یک اپلیکیشن «همه‌‌چیز» داده بود که به‌احتمال زیاد قرار است توییتر تبدیل به آن اپلیکیشن شود. کمی پیش از خرید توییتر در‌ماه اکتبر، ماسک این پلتفرم رسانه اجتماعی را به‌عنوان شتاب دهنده‌ای برای ایجاد X، اپلیکیشن همه‌‌چیز توصیف کرده بود. پس از تصاحب توییتر در اکتبر سال گذشته، ماسک شرکت را به نهادی به نام X Corp که والدین آن X Holdings Corp است، تبدیل کرد. در‌ماه جاری هم، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که در حال تشکیل یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام xAI است. شرکت تجاری فضایی ماسک نیز به نام اسپیس ایکس نشان می‌دهد ایکس برای برندینگ او مفهومی بیش از یک حرف است.
مفهوم X از برنامه چینی WeChat الگوبرداری شده است؛ برنامه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد چندین عملکرد از پیام‌رسانی تا سفارش تاکسی اینترنتی و پرداخت قبوض را انجام دهند. در ژوئن سال گذشته، ماسک به کارکنان توییتر گفت: در چین همه‌‌چیز با ویچت انجام می‌شود. اگر بتوانیم آن را در توییتر بازسازی کنیم، موفقیت بزرگی کسب کرده‌ایم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید