• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 2 مرداد 1402
کد مطلب : 198165
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KO9En
+
-

شهر جهانی کودک در زمین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مهدی اسماعیل‌پور؛ روزنامه‌نگار

دیروز خبری عجیب در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور منتشر و دست به‌دست می‌شد که دیدن و شنیدن آن هر بیننده و شنونده‌ای را ناراحت و متاثر می‌کرد. خبر از این قرار بود که «در صورت تصویب کمیسیون ماده 5، بنای قدیمی کانون پرورش فکری شهرک‌قدس(شهرک‌غرب) تبدیل به یک برج ۳۵طبقه تجاری- اداری می‌شود.»
 برخی با ارتباط دادن این موضوع به موارد  دیگر به دنبال حاشیه‌سازی برآمدند اما در این رابطه باید بدانیم که اصل ماجرا و واقعیت چیز دیگری است؛  نه‌تنها قرار نیست چیزی از داشته‌های فرهنگی شهر کاسته شود که با اجرای طرح «شهر جهانی کودک» دوچندان نیز به آن افزوده خواهد شد.
ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد اشاره که به‌صورت غیرانتفاعی از زمین مذکور استفاده می‌کرد، سال‌ها غیرفعال بود و به‌عنوان انبار کانون مورد استفاده قرار می‌گرفت و برخلاف آنچه در خبر‌ها عنوان شده اصلا بحث تعطیل شدن این مرکز در کار نیست. مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درخصوص اصل ماجرای مربوط به تخریب ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک‌قدس(شهرک‌غرب) به همشهری می‌گوید: «از چند دهه قبل حدود 4ونیم هکتار زمین در این بخش از شهر تهران بلااستفاده مانده بود و در چنین زمین وسیع و مناسبی فقط ساختمان نیمه‌کاره‌ای به‌عنوان انبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گرفت و همچنین یک کانون زبان وجود داشت. با توجه به این موضوع شهرداری تهران قرار است با همکاری کانون پرورش فکری کودکان در 4هکتار از این زمین نخستین شهر جهانی کودک را در کشور احداث ‌کند. شهر جهانی کودک پروژه‌ای فراشهری است که دارای امکانات کم‌نظیر و بی‌نظیری بوده و خدمات ویژه‌ای به گروه سنی کودک و نوجوان ارائه می‌کند. مساحت عیانی آن هم بالغ بر 16هزار مترمربع در 4طبقه است. پروژه بزرگ شهر جهانی کودک با معماری فاخر ایرانی- اسلامی است که در آنجا تمام خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانان با 2رویکرد اصلی باغ‌ایرانی و باغ‌بازی‌های اقوام ارائه می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید