• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 2 مرداد 1402
کد مطلب : 198130
+
-

نقل‌قول

علیرضا زاکانی شهردار تهران:
درباره ساماندهی دستفروشان ما قائل هستیم که برای آنها منعی نداشته باشیم، اما آنها هم نباید حق داشته باشند که مردم را اذیت کنند و معابر را ببندند؛ بر همین اساس تلاش کردیم تا جایی را برای آنها درنظر بگیریم. فراتر از آن اگر دستفروشی بخواهد مزاحمتی برای مردم ایجاد کند منع دارد و در این موضوع مواجهه منطقی‌ای را در دستورکار قرار داده‌ایم که آن ساماندهی و خدمت‌دهی از طریق پارک‌ها و میادین و طراحی بازارچه‌ها است. به همین دلیل اکنون یک نرم‌افزاری طراحی شده و در حال تکمیل‌شدن است که بتوانیم تمام دستفروشان را ساماندهی کنیم و بدانیم که چه‌کسی چه چیزی می‌فروشد و همچنین حیطه و حدود آنها نیز مشخص می‌شود. امیدواریم در نیمه اول امسال شاهد رونمایی از این نرم‌افزار باشیم.


مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران:  
هر چقدر فضا و معبر به دستفروشان بدهیم باز هم عده‌ای می‌آیند و فضا می‌خواهند. در گذشته برای ایام عید می‌آمدند و حالا در تمام روزهای سال می‌آیند. عده‌ای اوایل انقلاب از روی احساسات فضایی را کنار پارک لاله تحویل دادند که حالا آنها پس از سال‌ها آنجا مانده اند. تمام تهران را هم فضا بدهیم باز هم جا کم داریم و متأسفانه از شهرها و کشورهای همسایه نیز می‌آیند. زباله‌گردها و دستفروشان سر چهارراه‌ها چهره شهر را خراب کرده‌اند و باید در شورا و شهرداری برای این موضوع فکر کنیم و نباید دچار احساس و احساس‌زدگی شویم. باید کار درستی که خلاف نباشد برای افراد پیدا کرد اما مشاغل کاذب نمی‌تواند شغل باشد و باید فکری به حال آن شود.
(1402/02/11)

مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران:   
سد معبر در میدان و چهارراه ولیعصر در مرکز پایتخت وضعیت بحرانی دارد؛ گاهی امکان تردد به‌صورت پیاده در ضلع شمالی میدان ولیعصر وجود ندارد و هم فروشگاه‌ها و هم دستفروشان معابر را سد کرده‌اند و این وضعیت تازه‌ای نیست. در محوطه تئاترشهر نیز دستفروشان معابر را سد کرده‌اند. 
(1402/02/9)

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران:    

پرداختن به پدیده دستفروشی و رفع معضلات آن و ساماندهی دستفروشان تهران و ارتقای توانمندی آنها باید با درایت و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط صورت بپذیرد. بخشی از فعالیت دستفروشی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد که ساماندهی آن، نیازمند فرهنگسازی‌ است و حتی استفاده از ظرفیت قانونی مشاغل خانگی برای کارآفرینان خلاق و گسترش فرهنگ کارآفرینی اجتماعی می‌تواند جهت‌گیری مناسب‌تری به ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید و کنترل پدیده دستفروشی بدهد. مدیریت شهری در این خصوص مسئولیت ویژه‌ای دارد و باید به‌منظور جدی به موضوع فرهنگ‌سازی‌ به‌منظور توانمند‌سازی‌ دستفروشان ورود کند.
(1400/08/19)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید