• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 2 مرداد 1402
کد مطلب : 198102
+
-

قصاص برای قاتل مأمور پلیس

کوتاه از حادثه
قصاص برای قاتل مأمور پلیس

14‌ماه پس از شهادت یکی از مأموران پلیس به‌دست قاچاقچیان سوخت، عامل این جنایت با رأی دادگاه به قصاص محکوم شد.
به گزارش همشهری، شامگاه 26اردیبهشت‌ماه سال 1401به مأموران پلیس در هرمزگان خبر رسید که قاچاقچیان سوخت قصد دارند مقدار زیادی سوخت قاچاق را با استفاده از یک تانکر به بندرعباس منتقل کنند. مأموران به کمین قاچاقچیان نشسته بودند که کامیون مورد نظر را مشاهده و آن را متوقف کردند. در جریان بررسی‌های اولیه معلوم شد که بارنامه ارائه شده از سوی راننده جعلی است و راننده محموله سوخت را از اصفهان به مقصد روستای گچین بارگیری کرده و قصد فروش به قاچاقچیان را دارد. به این ترتیب کامیون توقیف و از سوی مأموران به مقر پلیس هدایت شد. در طول مسیر راننده چندین مرتبه از دستور پلیس سرپیچی و کامیون را خاموش کرد تا اینکه در ادامه مسیر کامیون را در ۶ متری از جاده اصلی، در شانه خاکی متوقف کرد و از آن پیاده شد و گفت حاضر به رفتن به‌سوی مقر پلیس نیست. درحالی‌که مأموران در حال گفت‌وگو با راننده بودند ناگهان یک پژو پارس که وظیفه اسکورت تانکر را داشت با سرعتی زیاد و به‌صورت خلاف جهت  به کامیون نزدیک شد و یکی از مأموران پلیس به نام ستوان سوم رضا احترامی را زیر گرفت و گریخت.
به‌دنبال این حادثه مأموران به تعقیب راننده پژو که پسر راننده کامیون بود پرداختند و در شرایطی که او حاضر به تسلیم کردن خودش نبود با شلیک گلوله او را بازداشت کردند. در این عملیات از خودروی حامل سوخت قاچاق ۳۰هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف شد. با دستگیری عامل شهادت مامور پلیس، وی  در شعبه یکم دادگاه کیفری یک استان هرمزگان به اتهام قتل عمد محاکمه شد. قضات دادگاه پس از شنیدن خواسته اولیای دم و همچنین دفاعیات متهم او را گناهکار شناخته و به قصاص محکوم کردند.
مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در توضیح روند رسیدگی به این پرونده گفت: اتهام وارده به متهم مباشرت در قتل عمدی شهید رضا احترامی بود که به این پرونده با رعایت کامل موارد قانونی و تشریفات دادرسی رسیدگی و درنهایت منجر به محکومیت قاتل به مجازات قصاص نفس شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید