• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 2 مرداد 1402
کد مطلب : 198101
+
-

4نفر از مأموران پلیس راهور در حادثه‌ای تروریستی به شهادت رسیدند

ترور ناجوانمردانه حافظان جاده‌ها

گزارش
ترور ناجوانمردانه حافظان جاده‌ها

محمد جعفری-روزنامه‌نگار

تیم‌های ویژه‌ای از پلیس، تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان حمله تروریستی به‌خودروی پلیس راه که به شهادت 4نفر از مأموران منجر شد آغاز کرده‌اند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه پیش‌ازظهر دیروز (یکشنبه) در محور خاش ـ تفتان واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 4نفر از مأموران پلیس‌راه سوار بر یک دستگاه خودروی سمند در حال عبور از این مسیر بودند که ناگهان خودشان را در کمین تروریست‌های مسلح دیدند. مردان مسلح که از قبل برای این حمله آماده بودند شروع به تیراندازی به‌سوی خودروی پلیس راه کردند. در جریان این حادثه 4نفر از مأموران به نام‌های استواریکم محمدرضا اسماعیلی، استواریکم رضا شیخی، استواریکم حسن وحیدی و ستوان‌یکم مهدی‌الله‌پور هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
دقایقی از این حمله خونین گذشته بود که نخستین گروه از مأموران پلیس خود را به محل حادثه رسانده و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. هنوز به درستی معلوم نبود که در پشت پرده این جنایت چه افراد یا گروهی قرار دارند با وجود این مأموران با بررسی صحنه جنایت به سرنخ‌هایی از عاملان حمله تروریستی دست یافتند.

واکنش پلیس به حمله تروریستی
به‌دنبال وقوع این حادثه تلخ، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان متأسفانه 4 نفر از مأموران غیور پلیس به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. تروریست‌های کوردل به‌صورت کاملا بزدلانه اقدام به ترور مأموران گشت پلیس راه که حین انجام وظیفه بودند کردند و از محل متواری شدند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: تیم‌های تخصصی برای بررسی دقیق موضوع در منطقه حضور یافتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. این اقدام ناجوانمردانه حتما بی‌پاسخ نخواهد ماند و درس پشیمان‌کننده‌ای به تروریست‌ها خواهیم داد.
جزئیات حادثه به روایت رئیس پلیس
از سوی دیگر سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام جزئیات بیشتر از این حادثه تروریستی گفت: تروریست‌ها در این حادثه همکاران‌مان در پلیس راه را که در حال انجام وظیفه خود درباره جاده و راه بودند، هدف قرار دادند و به شکلی ناجوانمردانه آنها را به شهادت رساندند. او ادامه داد: از نخستین دقایقی که این حادثه اتفاق افتاد تیم‌های ویژه‌ای از پلیس در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات برای شناسایی تروریست‌ها آغاز شد و این تلاش‌ها تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت.
 او درباره گروه یا افرادی که پشت پرده این جنایت قرار دارند نیز گفت:‌ هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این جنایت را برعهده نگرفته و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان این حادثه همچنان ادامه دارد.

دستور ویژه دادستان
در همین حال، دادستان مرکز سیستان و بلوچستان نیز ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی از صدور دستور قضایی برای دستگیری عوامل حادثه خبر داد. مهدی‌شمس‌آبادی گفت: به‌دنبال حمله تروریستی در محور خاش که در جریان آن 4مأمور پلیس راه به شهادت رسیدند دستور قضایی برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شده و بررسی‌های پلیسی و قضایی در این‌باره ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید