• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 مرداد 1402
کد مطلب : 198066
+
-

سال‌ها گذشت، لبخندها پهن‌تر شد

دریچه
سال‌ها گذشت، لبخندها پهن‌تر شد

مهتاب خسروشاهی

بخش مهمی از خاطره‌ها در عکس‌ها ابدی می‌شوند و مرور زمان هم نمی‌تواند آن خاطره‌ها را پاک کند. «سام فار» از این ویژگی استفاده کرده و از سال 1970میلادی تاکنون، هر دهه، یک عکس سلفی از خود و آرایشگرش گرفته است. در این عکس‌ها علاوه بر تغییر چهره این 2 نفر، دوربین‌ها و قیمت آنها نیز به‌تدریج تغییر می‌کنند و این نیز ویژگی دیگر این عکس‌های سلفی است.
سام فار که عکاس روزنامه «فوتوژورنالیست» است، نخستین بار در سال 1973میلادی، سلفی سیاه و سفیدی از خود و آرایشگرش گرفت. این عکس با دوربین رولیفلکسی گرفته شد که قیمت آن 100پوند بود. این قیمت برای این دوربین رقم بالایی بود. فار می‌گوید علت نخستین1985، 2007، 2015
سلفی ام ، میل به عکس گرفتن از خودم بود؛ چون به‌دلیل شغلم همواره از دیگران عکاسی کرده‌ام. طی 50سالی که فار از این سوژه عکاسی کرده است، 5بار یعنی در سال‌های 1973،و 2023میلادی عکس‌ها را به اسم Giuseppe’s of Bath، ثبت کرده است.
در هر عکس لبخند آرایشگر با افزایش صمیمیت بین این‌دو، بزرگ‌تر و شاخص‌تر شده است؛ علاوه براینکه سام فار، هر بار از دوربین جدیدی برای عکاسی استفاده کرده و عکس اخیر که در سن 78سالگی آرایشگر به ثبت رسیده با موبایل آیفون است. آرایشگر مدل موهای عکاس را تغییر نداده و به همین دلیل به او « بیتل پیر» می‌گوید. طی این سال‌ها، مکان عکاسی 3 بار تغییر کرده است. نیکی، دختر سام فار می‌گوید که احتمالا این آخرین عکاسی اوست؛ چرا که پدرش دچار پارکینسون است و دیگر نمی‌تواند دوربین را به‌دست گیرد.
جو، آرایشگر سام، همه این سال‌ها از عکس‌ها لذت برده و آن عکس‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده است. نکته خاص همه این عکس‌ها، حس مثبت و شاد هر دوی آنها در عکس است. سام فار، عکاس سابق روزنامه Bath Evening Chronicle می‌گوید که همواره به جو- آرایشگر خود- چسبیده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید