• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 مرداد 1402
کد مطلب : 198068
+
-

زندگی رؤیایی

جهان نما
زندگی رؤیایی

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا، دست‌کم یک‌بار به سرشان زده که قید و بندهای زندگی مدرن را فراموش کنند، دارو ندارشان را بفروشند و خانوادگی سیر و سفر در دنیا را شروع کنند. پروژه معمولا در حد «ای کاش می‌شد» متوقف می‌شود و کمتر می‌شنویم زوجی دست بچه‌هایشان را بگیرند و به جاده بزنند. اما یک زوج در آمریکا، خرق‌عادت و واقعا همین کار را کرده‌اند.
مت و لئا پریور از کارشان استعفا داده‌اند، همه‌‌چیز را فروخته‌اند و الان حدود یک‌هفته است که سفر زمینی دور دنیای خود را شروع کرده‌اند. این زوج در این سفر تنها نیستند و جک و شارلوت، پسر 3ساله و دختر یک‌ساله‌شان را هم همراه خود دارند.
سفر در خون این خانواده است؛ این زوج در سال 2011 نخستین‌بار همدیگر را در لائوس دیدند. هر دو در حال سفر به دور دنیا بودند و چند سال بعد، با یکدیگر ازدواج کردند و همیشه آرزو داشتند به‌صورت خانوادگی به دور دنیا سفر کنند. این خانواده یک ماشین شاسی‌بلند و یک کاروان خریده‌اند و سفرشان را از لندن، شهری که در آن زندگی می‌کردند، شروع کرده‌اند. آنها در این سفر دور و دراز، طی 5سال از 100کشور عبور خواهند کرد. بعد از اروپا، آنها به خاورمیانه و آسیای میانه خواهند آمد و از آنجا به چین، هیمالیا، آسیای جنوب‌شرقی، آسیاپاسیفیک، آفریقا و آمریکا خواهند رفت.
آنها در این سفر که آن را «پروژه زمین وحش» می‌خوانند، داستان سفرشان را در وب‌سایت خودشان و شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند کرد.
پدر خانواده درباره این سفر گفته است: «ما تا وقتی که بچه‌ها گرفتار مدرسه شوند، زمان کمی داریم؛ بنابراین فکر کردیم اگر قرار است به‌صورت خانوادگی کاری متفاوت انجام دهیم، ‌الان وقتش است.»
آنها به جز یک ماجراجویی خانوادگی، اهداف دیگری هم دارند و امیدوارند سفرشان به محافظت از حیات‌وحش و محیط‌زیست کمک کند.
مت و لئا پیش از انجام این سفر، با گروه‌های مختلفی در سراسر دنیا مشورت کرده‌اند تا متوجه شوند چطور می‌توانند به حفظ تنوع زیستی و محیط‌زیست کمک کنند. علاوه بر آن، آنها هدف دیگری هم از این سفر دارند. لئا در این‌باره گفته است: «امیدواریم که طبیعت و حمایت از دیگران بخشی از دی‌ان‌ای بچه‌هایمان شود، اما اینکه این سفر در آینده آنها را به کجا خواهد رساند، کاملا به‌خودشان ربط دارد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید