• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 مرداد 1402
کد مطلب : 197980
+
-

معادلات یک خرید

گویی انتقال محمد نادری به تراکتور قطعی شده است؛ جذب این بازیکن چه پیام‌هایی دارد؟

معادلات یک خرید

بهروز رسایلی

مدافع چپ 26ساله ایرانی در بازگشت از لیگ ترکیه با آغوش باز سرخابی‌های تهران مواجه نشد. محمد نادری که فصل گذشته برای آلتای اسپور بازی می‌کرد، تصمیم گرفت برای فصل جدید به لیگ ایران برگردد. در همین راستا زمزمه‌های زیادی در مورد احتمال پیوستن او به پرسپولیس یا استقلال به گوش می‌رسید؛ 2قطب اصلی فوتبال کشور که نادری سابقه بازی در هر دو آنها را دارد. در مورد پرسپولیس گفته شد یحیی گل‌محمدی با حضور نادری مخالف است. این در حالی بود که حداقل روی کاغذ به‌نظر می‌رسید پرسپولیس در منطقه دفاع چپ نیاز به جذب بازیکن دارد و نادری می‌توانست علی نعمتی را از تنهایی دربیاورد اما گویی کادرفنی سرخ‌ها نظر دیگری داشت. در ادامه خبرهایی مبنی بر نزدیک شدن این بازیکن به استقلال منتشر شد و حتی خیلی‌ها منتظر عقد قرارداد بین دو طرف بودند اما جواد نکونام که جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی را در اختیار داشت، قید نادری را زد. در چنین شرایطی گفته می‌شود انتقال این بازیکن به تراکتور قطعی شده است.

   دوباره تبریز، بعد از 5سال
با حضور در تراکتور، محمد نادری بعد از 5سال به تبریز برمی‌گردد. او پیش‌تر سابقه بازی در تراکتور را داشته است. این موضوع به زمانی برمی‌گردد که تیم تبریزی از جذب بازیکن محروم بود و نادری به‌عنوان یکی از استعدادهای ناشناخته فوتبال کشور مجال خودنمایی پیدا کرد. او در آن مدت بیشتر از 2هزار دقیقه برای تراکتور بازی کرد و در ادامه راهی کورتریک بلژیک شد تا طعم لژیونر شدن را بچشد. پس از آن بود که این مدافع چپ به‌صورت قرضی پیراهن پرسپولیس را پوشید و بعد هم در سیمای یک یاغی کم‌حاشیه به استقلال پیوست.

   جمع پرسپولیسی‌ها جمع‌تر شد
با حضور نادری در تراکتور، شمار بازیکنان این تیم که سابقه بازی در پرسپولیس را داشته‌اند، افزایش یافت. غیراز حامد پاکدل که از قبل در تراکتور توپ می‌زد، در این تابستان شاهد حضور سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، سعید آقایی و علی شجاعی هم در تیم تبریزی بودیم. حالا محمد نادری هم به این فهرست اضافه شده تا تراکتور فصل بیست‌وسوم، به شکل عجیبی رنگ و بوی پرسپولیس را به‌خود بگیرد. هرچند برخی شایعات از احتمال جدایی زودهنگام علی شجاعی حکایت دارد.

   فشار روی آقایی؟
آنچه بلافاصله بعد از جذب محمد نادری از سوی تراکتور در اذهان تداعی شد، وضعیت سعید آقایی بود. این بازیکن در حالی در همین پنجره به تراکتور پیوست که پیش‌تر و زمان بازی در پرسپولیس، به هواداران تیم تبریزی بی‌احترامی کرده بود. از همین رو خرید او توسط باشگاه با انتقادهای بسیار زیادی همراه شد، هرچند که آقایی در چند نوبت کوشید با انتشار پیام‌های کتبی و تصویری از هواداران عذرخواهی کند. حالا محمد نادری در همین پست جذب شده و طبیعتا جایگاه آقایی را به خطر انداخته است؛ تا حدی که شایعه فسخ قرارداد این بازیکن نیز به گوش رسیده است.

   مهاجم خارجی منتفی شد؟
نهایتا هم اینکه با حضور محمد نادری در تبریز، فهرست بازیکنان بزرگسال تراکتور پر شده و این تیم که به‌شدت در پی جذب مهاجم خارجی است، به این منظور حداقل باید نام یک بازیکن را از فهرست خود خارج کند. در غیراین صورت، تیم تبریزی بدون بالانس و با خط حمله‌ای فقیر راهی مسابقات خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید