• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 31 تیر 1402
کد مطلب : 197892
+
-

قهرمانی با چاشنی زنگ خطر

 رقابت‌های کشتی آزاد جوانان آسیا در  اردن برگزار شد و  ایران با 3مدال طلا، 5مدال نقره و 191امتیاز، عنوان قهرمانی را کسب کرد. پیش از این تیم کشتی فرنگی ایران نیز در رده جوانان موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود. در کشتی آزاد علی رضایی در وزن 70کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن 92کیلوگرم و امیرعلی پولادی در وزن 125کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شدند.

  هندی‌های دردسرساز
زنگ خطر این رقابت‌ها برای کشتی ایران، شکست 4ایرانی در دیدار فینال مقابل کشتی‌گیران هند بود. همچنین ابوالفضل بابالو در 97کیلوگرم در دیدار رده‌بندی مقابل کشتی‌گیر هندی شکست خورد و سکوی سوم را از دست داد. امیرعلی پولادی در وزن 125کیلوگرم تنها کشتی‌گیر ایران بود که توانست رقیب هندی خود را شکست دهد. کشتی هند در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته ‌و در قهرمانی آسیا هم با کسب 180امتیاز بعد از تیم ایران در رده دوم قرار گرفت.

  جوانان، ناکامی بزرگسالان را جبران کردند
چندکشتی‌گیر محسن کاوه همانند شاکری، جوان و والی‌زاده در اردوی بزرگسالان حضور دارند و   به‌نظر می‌رسد برای مسابقات جهانی از بین پولادی و امیررضا معصومی، کشتی‌گیر ملی‌پوش انتخاب خواهد شد. تیم بزرگسالان ایران هم در مسابقات قهرمانی آسیا هرچند روی سکوی سوم قرار گرفت ولی یک تراژدی کامل را رقم زد و شاگردان درستکار با کسب یک مدال طلا، ضعیف‌ترین نتایج تاریخ را رقم زدند. این نشان از پیشرفت کشتی آسیا دارد و باید گفت زنگ خطر مدت‌هاست برای کشتی ایران به صدا درآمده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید