• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 31 تیر 1402
کد مطلب : 197891
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lOEvg
+
-

تاتامی طلایی

کاراته ایران در روز نخست مسابقات آسیایی صاحب 5مدال رنگارنگ شد که مدال‌های آتوسا گلشادنژاد و بهنام دهقان‌زاده طلایی بود

تیتر یک
تاتامی طلایی

کاراته‌کا‌های ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی مالاکای مالزی برگزار شد شروع خوبی داشتند و روز نخست مسابقات را با کسب 5مدال طلا و برنز به پایان رساندند. نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان با 2طلای آتوسا گلشادنژاد و بهنام دهقان‌زاده و 3برنز فاطمه صادقی، ابوالفضل شهرجردی و امیر مهدی‌زاده برای کاراته ایران همراه بود. نخستین طلای ایران توسط دهقان‌زاده، نماینده وزن 55- کیلوگرم ایران به‌دست آمد. این کاراته‌کا در مبارزه اول خود با نتیجه 5 بر2 ارزوف سویت گلیف از ترکمنستان را شکست داد و در دور دوم 8بر صفر کاراته‌کای سریلانکایی را از پیش رو برداشت و راهی نیمه‌نهایی شد. ملی‌پوش کشورمان در نیمه‌نهایی با نتیجه 14 بر 5 کاراته‌کای کشور میزبان را شکست داد و فینالیست شد. دهقان‌زاده در دیدار نهایی با نتیجه 6 بر 4 عمر شقرا از کشور اردن را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

  پایان حسرت طلا
آتوسا گلشادنژاد ملی‌پوش وزن 61- دومین طلای ایران و نخستین طلای زنان در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد. او دور اول با نتیجه 2 بر صفر مونا الدیری از اردن را شکست داد و در مبارزه دوم خود یک بر صفر اسل کانایا از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید. گلشادنژاد در نیمه‌نهایی مقابل گونگ لی از چین پس از تساوی صفر بر صفر با هانتی (رأی داوران کنار) به پیروزی رسید. ملی‌پوش کشورمان در دیدار پایانی مقابل سارا علامر از امارات با نتیجه 3بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان آسیا شد. گلشادنژاد پس از کسب مدال طلا به همشهری گفت: «مسابقات دور به دور برایم سخت‌تر شد و سعی کردم با تمرکز بیشتری نسبت به دور قبل مسابقه خودم را به پایان برسانم. خدا را شکر که توانستم مزد زحماتم را بگیرم و امیدوارم روزهای آینده هم سایر اعضای تیم بتوانند صاحب مدال شوند.» آتوسا گلشادنژاد در حالی موفق به کسب مدال طلا شد که کاراته زنان ایران در 2دوره گذشته که به میزبانی قزاقستان و ازبکستان برگزار شد در کسب مدال طلا ناکام مانده بود. گلشادنژاد با کسب این طلا به ناکامی کاراته زنان در 2سال گذشته پایان داد.

  هت‌تریک برنز
امیر مهدی‌زاده، نماینده وزن 67- کیلوگرم و ابوالفضل شهرجردی در کاتای مردان و فاطمه صادقی در کاتای زنان صاحب مدال‌های برنز آسیا شدند تا روز نخست با کسب 2مدال طلا و 3برنز برای کاراته ایران به پایان برسد. امروز و در دومین روز از مسابقات قهرمانی آسیا، سارا بهمنیار در وزن‌50-، مبینا حیدری در وزن 68-، فاطمه سعادتی در وزن 55-، بهمن عسگری در وزن 75-، ذبیح الله پورشیب در وزن 84-، پوریا اقدسی در وزن 60- و سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ روی تاتامی می‌روند.

این خبر را به اشتراک بگذارید