• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 29 تیر 1402
کد مطلب : 197853
+
-

بانک‌های کم‌کار در نهضت ملی مسکن جریمه شدند

براساس ماده ۴ قانون جهش تولید و تامین مسکن، بانک‌ها باید سالانه ۲۰درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند. اجرای این قانون به ۲۷بانک و مؤسسه بانکی سپرده شده است. طبق قانون مذکور اگر بانک‌ها به تعهدات خود در قبال حوزه مسکن عمل نکنند باید ۲۰درصد تعهد انجام نشده خود را به‌عنوان جریمه به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند. در این خصوص پرونده‌هایی علیه برخی بانک‌ها تشکیل شده است.
به گزارش ایسنا، سازمان امور مالیاتی، بانک‌هایی که در 2 سال گذشته از پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شانه خالی کردند را معادل ۲۰درصد تعهد انجام نشده جریمه کرده که با اعتراض برخی بانک‌ها مواجه شده و هم‌اکنون پرونده‌های تجدیدنظر در شورای حل اختلاف است.
مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند که پس از تذکرات ماه‌های اخیر رئیس‌جمهور درباره لزوم همکاری بانک‌ها با طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت وام ساخت این واحدها افزایش یافته است. با این حال نظام بانکی می‌بایست در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن یعنی شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ مبلغ ۳۶۰هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن اختصاص می‌داد. شهریور امسال دومین سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن به اتمام می‌رسد و این در حالی است که از ۸۴۵هزار میلیارد تومان تسهیلات سال اول و دوم اجرای این طرح، سیستم بانکی فقط قرارداد تسهیلات ۸۵هزار میلیارد تومان را منعقد کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید