• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 29 تیر 1402
کد مطلب : 197818
+
-

برای میک‌شیر محله سنت مایکلز

شهروند خوب
برای میک‌شیر محله سنت مایکلز

مهتاب خسروشاهی

بعضی از غریبه‌ها، بخشی از زندگی ما می‌شوند؛ مثل نانوای محل،کفاش‌ بساطی سرکوچه، بقال محل و... و اگر روزی به هر دلیل نباشند، بخشی از خاطره ما غمگین خواهد شد. شیرفروش محله سنت‌مایکلز‌ شهر سنت‌آلبانز در لندن، پایتخت انگلیس‌ نیز با بازنشستگی خود مردم محله را غمگین کرد. اما آنها به پاس یک عمر تلاش آقای شیرفروش و برای شادی او و خودشان برنامه ویژه‌ای برای او ترتیب دادند.
 «میک تاتون» از سال1976، یعنی نزدیک به نیم‌قرن پیش، شیشه‌های شیر را برای اهالی محله سنت مایکلز آماده کرده و پشت در خانه‌های آنها می‌گذاشت. شهر سنت‌آلبانز که شهری تاریخی در 25مایلی شمال لندن است، با منظره این شیشه‌های شیر پشت در منازل، حس و حال خاص‌تری پیدا می‌کند. درواقع این شیشه‌ها که به تعداد 4عدد در یک جعبه فلزی قرار دارند، بخشی از جاذبه‌های گردشگری بصری این شهر تاریخی است.
مردم این شهر لقب «میک ‌شیر» را به «میک ‌تاتون» داده‌اند. او فقط یک شیرفروش ساده نبود بلکه نگهبان غیررسمی محله، مددکار اجتماعی، کارشناس فوتبال و مشوق ساکنان محلی برای انجام بسیاری از کارها بود، به همین دلیل ساکنان محل با شنیدن تصمیم او به بازنشستگی، یک‌شبه مبلغ 20هزار دلار(معاد 15هزارو280پوند) به‌عنوان هدیه بازنشستگی برایش جمع‌آوری کردند.
میک که دلیل بازنشستگی خود را خراب شدن کامیون برقی حمل شیر و غیرقابل تعمیر بودن آن اعلام کرده، تا سال آینده نیز حقوق بازنشستگی خود را دریافت نخواهد کرد، بنابراین این کار مردم محله، راهی برای گذران زندگی او تا سال آینده نیز محسوب می‌شود. برای آنکه در آخرین روز کاری، میک و مردم محله احساس بهتری داشته باشند، همگی در رستوران اصلی محل جمع شدند، سپس کارت تبریکی که مردم محله آن را به‌صورت آنلاین امضا کرده و یادگاری نوشته بودند، همراه با هدیه نقدی به میک اهدا شد. مردم محله او را دوست خانوادگی خود می‌دانند؛ به‌ویژه اینکه میک توجه ویژه‌ای به سالمندان محله داشت. پدر میک نیز شیرفروش همین محله بود و او از 16سالگی این شغل را در شیرفروشی پدرش آغاز کرد و تاکنون ادامه داد. «میک تاتون» هر روز به 600خانه شیر می‌رساند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :