• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 29 تیر 1402
کد مطلب : 197799
+
-

فانکشنال در راه جهانی

فانکشنال در راه جهانی

 آماده‌باش به ورزشکاران فانکشنال؛ تیم ملی این رشته برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان شهریورماه انتخاب می‌شود. طبق تقویم فدراسیون جهانی، دی‌ماه امسال رقابت‌های جهانی فانکشنال برگزار می‌شود و کمیته این رشته در ایران برای تشکیل تیم ملی، شهریورماه مسابقات انتخابی برگزار می‌کند.
طی روزهای گذشته ورزشگاه شهدای کن میزبان مسابقات جایزه بزرگ بود که با حضور 10تیم حرفه‌ای 2نفره و 5تیم 2نفره آماتوری برگزار شد. دراین رقابت‌ها پوریا محمدی و رضا شیرودبزرگی از تهران، حسین قاسم‌زاده و میثم اسدی از اصفهان و تیم محمد جوادی‌حسنی و علی طاهری از زنجان در بخش حرفه‌ای رده‌های اول تا سوم را به‌خود اختصاص دادند.
بعد از این رقابت‌ها مرتضی کاشانی، سرمربی تیم ملی گفت: «3ماه قبل از مسابقات جهانی مسابقات انتخابی برگزار می‌شود و ورزشکارانی که در بخش تیمی رقابت می‌کنند، می‌توانند در تیم ملی هم حضور داشته باشند.» در حال حاضر تیم ملی در بخش آنلاین در رنک سوم جهان قرار دارد اما جایگاه اصلی این تیم بعد از مسابقات جهانی مشخص می‌شود.
امید آزادیان، دبیر انجمن فانکشنال فیتنس هم درباره برگزاری مسابقات جایزه بزرگ توضیح داد: «برای اینکه بتوانیم ورزشکاران این رشته را به‌صورت آماده داشته باشیم و در سطوح جهانی به رقابت بپردازند، بایستی سالانه مسابقات خاصی برگزار شود که یکی از این مسابقات، رقابت‌های جایزه‌دار است تا انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر آنها باشد.»
عسگر آزادیان، رئیس کمیته فانکشنال فیتنس نیز این رشته ورزشی را هم‌خانواده با رشته‌های‌ المپیک می‌داند: «این رشته عضو وادا، سیزم و ورزش‌های دانشگاهی است. حتی این رشته می‌تواند به المپیک هم راه پیدا کند. فانکشنال فیتنس از بین ده‌ها ورزش هم‌خانواده‌اش، تنها رشته‌ای است که فدراسیون جهانی دارد و دارای تشکیلات جهانی و عضو آژانس جهانی ضددوپینگ و چند نهاد رسمی دیگر است.»
آزادیان درخصوص جذب عموم به این رشته ورزشی متناسب با شرایط مالی و هزینه‌های حال حاضر باشگاه‌ها هم می‌گوید: «فانکشنال فیتنس، ورزشی است که یک فرد می‌تواند با کمترین امکانات و دورترین دسترسی‌ها حتی در خانه شروع کند. در واقع فرد با یک برنامه‌ تمرینی مناسب می‌تواند آن را آغاز کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید