• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 29 تیر 1402
کد مطلب : 197798
+
-

دستور بدهند در آسیایی بازی می‌کنم

مبین نصری، بهترین دریافت‌کننده مسابقات والیبال جوانان جهان می‌گوید: از ایتالیا پیشنهاد دارم اما در پیکان می‌مانم

دستور بدهند در آسیایی بازی می‌کنم

بهترین شدن در سطح جهان می‌تواند بهترین اتفاق برای یک بازیکن باشد؛ و چه چیز بهتر از اینکه این بهترین شدن با قهرمانی تیم همراه باشد. در مسابقات قهرمانی والیبال زیر 21سال جهان همزمان با قهرمانی تیم جوانان ایران، مبین نصری هم یکی از 3بازیکن ایران بود که عنوان بهترین نصیبش شد. مبین در پستی بهترین جهان شده است که والیبال ایران ضعف دارد؛ در دریافت. مبین نصری یکی از بازیکنانی بود که به تیم ملی هم دعوت شد و با عملکردی که در مسابقات جوانان داشت، نظر خیلی‌ها این بود که او در لیگ ملت‌ها می‌توانست به تیم ملی کمک کند. نصری بازی در این لیگ را حق خودش نمی‌داند اما دوست دارد برای مسابقات قهرمانی آسیا به تیم ملی دعوت شود.

   بهترین بازیکن جهان شدن چه حسی دارد؟
حس خیلی خوب. برای اینکه بتوانم بهترین دریافت‌کننده جهان بشوم خیلی زحمت کشیده بودم. موقعی که اسم من را به‌عنوان بهترین بازیکن این پست اعلام کردند، پیش خودم گفتم بالاخره زحماتی که کشیدم بی‌نتیجه نماند و دیده شد. حس آن موقع حس خیلی خوبی بود.

  در پستی بهترین شده‌اید که والیبال ایران بیشترین مشکل را در همانجا دارد.
درست است. تیم ملی بزرگسالان در دریافت مشکل دارد اما تیم جوانان چون هدف خیلی بزرگی داشت و آن رسیدن به قهرمانی جهان بود که خدا را شکر به آن رسیدیم، همه بازیکنان فقط به این فکر می‌کردند که باید مدال طلای مسابقات را بگیرند و به‌خاطر همین همه در پست خودشان تلاش می‌کردند تا بهترین بازی را انجام بدهند و بهترین باشند. من هم فقط سعی کردم که بهترین بازی خودم را انجام بدهم.

  خیلی از بازیکنانی که در سطح جوانان می‌درخشند وقتی به تیم ملی می‌رسند، افت چشمگیری دارند. چطور می‌خواهید خودتان را در سطح اول جهان نگه‌ دارید؟
مسئله این است که الان که من بهترین دریافت‌کننده جهان شده‌ام، نباید به‌خودم بگویم دیگر همه‌‌چیز تمام است و بهتر از من نیست و به اوج رسیده‌ام. فرق بازیکنان ما با دیگر بازیکنان بزرگ جهان این است که آنها وقتی به جایگاهی می‌رسند سعی می‌کنند خودشان را ارتقا بدهند و تلاش می‌کنند همان عنوان را در تیم ملی بزرگسالان هم تکرار کنند اما در ایران وقتی یک بازیکن در پستی بهترین می‌شود، همه‌‌چیز را برای خودش تمام‌شده می‌بیند و در ذهنش این است که دیگر بهترین است و به‌کار بیشتری نیاز ندارد.

  شما برای اینکه دچار این تفکر نشوید، برنامه‌ای دارید؟
اول باید این فکر را که من بهترین هستم، از ذهنم بیرون کنم. در کنارش هم تلاش کنم نقاط قوتی را که دارم تقویت کنم و نقاط ضعفم را بهبود ببخشم.

  فکر نمی‌کنید که اگر در لیگ بهتری از لیگ ایران بازی کنید، بیشتر می‌توانید پیشرفت کنید؟
خودم دوست دارم به لیگ‌های اروپایی بروم و به لیگ ایتالیا و لهستان فکر می‌کنم. امسال نشد اما از سال آینده کاری می‌کنم که بتوانم لژیونر شوم.

  بعد از مسابقات قهرمانی جهان پیشنهادی نداشتید؟
داشتم. مدیر برنامه‌های یک تیم ایتالیایی به اسم لاتینا و یک تیم ترکیه‌ای به من پیام دادند. دوست داشتم به پیشنهاد تیم ایتالیایی فکر کنم، البته نمی‌دانم در چه دسته‌ای بازی می‌کند و چه کیفیتی دارد اما نمی‌شد. امسال با تیم پیکان قرارداد بسته‌ام و آقای پیمان اکبری که مدیر فنی تیم ملی جوانان بود و سرمربی تیم پیکان است، خیلی برای من زحمت کشیده بود و درست نبود که در نیمه راه بگویم به پیکان نمی‌آیم و می‌خواهم به تیم دیگری بروم. با پیکان قرارداد یک‌ساله دارم. یک سال دیگر در ایران بازی می‌کنم و باتجربه‌تر که شدم با شرایط بهتری لژیونر می‌شوم.

  به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده بودید ولی خط خوردید. نظر بعضی‌ها این است که اگر مبین نصری در لیگ ملت‌ها بازی می‌کرد، تیم ملی با کیفیت بهتری بازی می‌کرد. جای خودتان را در تیم ملی خالی نمی‌دیدید؟
تیم ملی در پست من بازیکنان خیلی خوبی دارد. زمانی که من به اردوی تیم ملی دعوت شدم، مصدوم بودم و با 40-30درصد آمادگی تمرین می‌کردم. سرحال نبودم و توقعی نداشتم که در تیم باشم اما الان آماده‌ام و اگر بخواهند و دستور بدهند در خدمت تیم ملی هستم.

  کادر فنی پیامی نداده؟
نه هنوز خبری نیست.

  مسابقات قهرمانی آسیا آخر‌ ماه آینده در ارومیه برگزار می‌شود. دوست ندارید در آن تیم و مقابل تماشاگران شهرتان بازی کنید؟
خیلی دوست دارم. پارسال من بازیکن شهرداری ارومیه بودم و چون با تعصب بازی می‌کنم، تماشاگران من را خیلی دوست دارند. آنها حس خیلی خوبی به من می‌دادند. خیلی دوست دارم در تیم ملی و در مسابقات قهرمانی آسیا بازی کنم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید