• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 29 تیر 1402
کد مطلب : 197785
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8qKE3
+
-

دستاوردهای دوستانه

3پیروزی پیش‌فصل سرخپوشان چه نشانه‌های نویدبخشی داشت؟

با برتری 2گله در برابر پیکان، پرسپولیس سومین پیروزی‌اش در مسابقات دوستانه پیش‌فصل را هم به‌دست آورد. طبیعتا نتایج مسابقات تدارکاتی اهمیت چندانی ندارد و حتی در فضای پرهیاهوی فوتبال ایران هم کسی اهمیت زیادی به برد و باخت در این بازی‌ها نمی‌دهد. با این حال 3مسابقه دوستانه‌ای که شاگردان یحیی گل‌محمدی پیش از آغاز فصل برگزار کرده‌اند، حاوی نشانه‌های نویدبخشی برای سرخپوشان بوده است. پرسپولیس 2دیدار اولش را در برابر تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر برگزار کرد. این تیم موفق شد شمس‌آذر قزوین را با 7گل شکست بدهد و پس از آن مقابل استقلال خوزستان با یک گل به برتری برسد. پرسپولیس نهایتا در سومین دیدار خود پیکان را با 2گل شکست داد.
از جمله نکات مثبت این مسابقات برای پرسپولیس می‌توان به بسته ماندن دروازه سرخپوشان در هر 3بازی اشاره کرد. به هر حال این نکته مهمی است و نشان می‌دهد ساختار دفاعی پرسپولیس مثل فصل گذشته می‌تواند به‌عنوان برگ برنده این تیم عمل کند. نکته بعدی درخشش مهدی عبدی است؛ بازیکنی که در برابر شمس‌آذر 4گل به ثمر رساند و مقابل استقلال خوزستان هم یک پنالتی گرفت که محمدحسین کنعانی‌زادگان آن را به گل تبدیل کرد. عبدی در بازی سوم با پیکان هم عملکرد خوبی داشت و یک پاس به مهدی ترابی داد که ضربه این بازیکن به تیر دروازه خورد. درخشش مهاجم شمالی قرمزها در حالی است که او پارسال فصل بدی داشت و حالا شاید بعد از جدایی عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا بتواند خودی نشان بدهد.
از سوی دیگر در بازی با پیکان پای شهاب زاهدی هم به گل بازی شد و این بازیکن توانست دروازه حریف را باز کند؛ آنچه از نظر روحی و روانی به خرید جدید قرمزها کمک خواهد کرد. نکته جالب اینکه دیدار در برابر استقلال خوزستان و پیکان در 2روز پیاپی برگزار شد و برخی نفرات به‌طور مشترک در ترکیب اصلی پرسپولیس برای هر 2بازی به میدان رفتند؛ چیزی که نشان از وضعیت بدنی خوب قرمزها دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید