• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 28 تیر 1402
کد مطلب : 197711
+
-

برگزاری 8 همایش شیرخوارگان حسینی در 46 کشور

روز گذشته، نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی که هر سال در نخستین جمعه‌ ماه محرم برپا می‌شود با حضور داوود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر که متولی برگزاری این همایش است، برگزار شد. به گزارش همشهری، منافی‌پور درباره این همایش گفت: این همایش سال‌هاست که در همه جای جهان گسترش یافته و نشانه مظلومیت سیدالشهدا(ع) است. ما این مراسم را برگزار می‌کنیم تا شیعه و کربلا نمادی داشته باشد. هر مکتبی باید نماد و نشانه‌ای داشته باشد که نماد ما همین شهادت طفل شش‌ماهه اباعبدالله(ع) است. هر مکتبی که نماد و نشانه نداشته باشد، منفعل است. ما با نماد این طفل شیرخواره به ‌پا خاستیم تا تمام دنیا در صف اباعبدالله(ع) بایستند.

8میلیون شرکت‌‎کننده
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اقداماتی که برای برگزاری این همایش انجام شده پرداخت و گفت: امسال بیش از ۱۰۰ کارگاه دوخت لباس و بسته‌بندی در کشور و کشورهای همسایه با ارجاع به تهران فعال است. همچنین ۱۲۰ هزار لباس برای خارج از کشور دوخته و ارسال کردیم و نذر‌نامه‌هایی را که روی لباس‌ها دوخته می‌شود، به ۱۱ زبان ازجمله انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و سواحیلی ترجمه کرده‌ایم. در مجموع بیش از یک میلیون دست لباس تولید و در داخل و خارج کشور توزیع کردیم.
وی در ادامه درباره تاریخچه برگزاری این همایش گفت: این مراسم سال ۱۳۸۲ آغاز شد و در آن سال تنها یک جلسه داشتیم. کودکان آن روز که مادران‌شان آنها را نذر قیام امام زمان(عج) کرده بودند، حالا سربازانی 21ساله هستند. امسال حدود 8هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود و قطعا تعداد شرکت‌کنندگان در این مراسم به 8 میلیون نفر خواهد رسید. تمام هزینه‌های این مراسم با کمک‌های مردمی تامین می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم در 4 سال آینده ۲۱ هزار مجلس شیرخوارگان حسینی در سراسر جهان داشته باشیم.

مادران باید به داد بشر برسند
داود منافی‌پور در پاسخ به سؤال همشهری که دستاورد عملی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کشورهای خارجی برای شیعیان چیست؟ گفت: جغرافیای ما شیعه نیست، اسلام است. ما به این نتیجه رسیدیم وقتی که یک نماد مظلومیت، یک کودک بی‌دفاع در 1400سال پیش، جدا از اینکه فرزند پیامبر(ص) هم بوده، به تشنگی استغاثه کرده و به تیر جواب داده شده، این نتیجه تمامیت‌‎خواهی مستکبر عالم در آن زمان است. مطرح کردن این موضوع باعث تمییز حق و باطل و مشخص شدن صف‌ها می‌شود. استکبار جهانی صف‌ها را به هم زده تا از این وضعیت سوءاستفاده کند. ما با ابراز مظلومیت حضرت علی اصغر این صف‌بندی را درست کردیم. در ضمن این اقدام می‌تواند عواطف مادران دنیا را تهییج کند و زنگ خطری را درباره وضعیت جهان به صدا درآورد. مادران مرکزیت تربیت جهان هستند و می‌خواهیم آنها را بیدار کنیم. مادران باید به داد بشر برسند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید