• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 28 تیر 1402
کد مطلب : 197682
+
-

بحران تعصب

گزارشی که ممکن است مدیران سپاهان از خواندن آن خوش‌شان نیاید

بحران تعصب

بهروز رسایلی

احتمالا مدیران باشگاه سپاهان از خواندن این گزارش لذت نخواهند برد. به هر حال، زحمت کشیده‌اند و مثل هر تابستان تیم گرانی بسته‌اند. با این حال، مطلب پیش‌رو فقط یک احتمال را بررسی می‌کند؛ بیم اینکه ممکن است برخی ستارگان جمع‌شده در سپاهان تعلق خاطر شش‌دانگ به این تیم نداشته باشند. می‌دانیم که فوتبال حرفه‌ای شده و دیگر تعصب و این چیزها خیلی در آن دخیل نیست، اما به هر حال دلبستگی کامل به تیم می‌تواند راندمان و بازدهی هر بازیکنی را بالاتر ببرد. شما برای تیمی که فقط از آن پول می‌گیری، یک طور می‌جنگی و برای تیمی که عاشقش هستی، یک طور دیگر. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد بین این گروه از بازیکنان که حالا در سپاهان دور هم جمع شده‌اند، کمتر فوتبالیستی به چشم می‌خورد که عاشق و دلباخته سپاهان باشد. خب البته شاید هم ما اشتباه می‌کنیم!

   محمد دانشگر: همه می‌دانند که او یک استقلالی متعصب است که بخش مهمی از هویتش را هم از تضاد با پرسپولیس وام گرفته. حرکات و رفتارهای دانشگر در طول همین فصل گذشته هم به وضوح این مسئله را تأیید می‌کرد؛ ازجمله رفتار او پس از گشوده‌شدن دروازه پرسپولیس در بازی حذفی که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

   سیاوش یزدانی: شاید زمانی احساس می‌شد او استقلالی است، اما به‌تدریج نشان داد هوادار هیچ‌کس نیست، جز خودش!

   امید نورافکن: در فینال اخیر جام حذفی روی سکوهای ورزشگاه آزادی، استقلال را تشویق می‌کرد. در یک فوتبال استاندارد، باشگاه فعلی این بازیکن او را نقره‌داغ می‌کرد. با این حال، سپاهان که با بازیکن بانوان هندبالش به‌خاطر آرزوی موفقیت برای پرسپولیس برخورد کرد، به نورافکن از گل نازک‌تر نگفت.

   عیسی آل‌کثیر: صرفا به‌دلیل پیشنهاد بالاتر، پرسپولیس را رها کرد و به سپاهان پیوست. این ادعای مدیرعامل سرخپوشان است که هرگز از سوی آل‌کثیر تکذیب نشد.
   رامین رضاییان: حقیقتا فکر می‌کنید او در ایران هوادار کدام تیم است و دوست دارد پیراهن چه رنگی به تن کند؟ رامین در پایان فصل گذشته حتی به نوعی با هواداران سپاهان خداحافظی هم کرد، اما چون قرارداد داشت، در این تیم ماند.

   احسان پهلوان: خرید جدید سپاهان یک پرسپولیسی متعصب است که زمانی در این تیم عضویت داشت. از او در همان مقطع مصاحبه تصویری وجود دارد که در واکنش به گلی که با پیراهن ذوب‌آهن به پرسپولیس زده بود گفت: «غلط کردم».

   رضا شکاری: یک پرسپولیسی سرسخت دیگر که در ابتدای دوران شهرت خود بارها برای پیوستن به جمع سرخپوشان ابراز علاقه کرد. شکاری حتی بعد از امضای قرارداد با سپاهان هم در مصاحبه‌ای جالب توجه گفت اگر مشکل رضایتنامه نداشت، به پرسپولیس می‌رفت!

   رضا اسدی: علی امیری، معاون پیشین باشگاه استقلال در ادعایی جنجالی گفت پیشنهاد بالاتر سپاهان باعث شد مذاکره اسدی با آبی‌ها تحت‌تأثیر قرار بگیرد و او به اصفهان برود. سپاهان البته این موضوع را قبول ندارد و در مورد شخص اسدی، می‌تواند دلخوش به دوران حضور این بازیکن در آکادمی طلایی‌پوشان باشد.

   شهریار مغانلو: رسانه‌ها می‌گویند در لحظه نگارش همین مطلب، هنوز هر دو پایش را در یک کفش کرده و خواهان جدایی است. همین گزارش‌ها از علاقه مغانلو برای بازی در پرسپولیس حکایت دارد. راست و دروغش پای خودشان.

   کاوه رضایی: کسی هست که شک داشته باشد کاوه در شرایط عادی بازی برای استقلال را ترجیح می‌داد؟ او حتی هنگام پیوستن به تراکتور هم تفاهمنامه‌ای با استقلال امضا کرد که بین دو نیم‌فصل به این تیم بیاید؛ همان کاغذی که حالا بلای جان رضایی شده است.

جای خالی متعصب‌ها
این مطلب هرگز علیه سپاهان نیست، بلکه تنها یک یادآوری به آنهاست؛ یادآوری اینکه دوران اوج باشگاه اصفهانی مقارن با حضور بازیکنانی بود که واقعا به پیراهن زرد عشق می‌ورزیدند. سرآمد این گروه بدون تردید محرم نویدکیا‌ست که عاشق و شیدای سپاهان بود. محمود کریمی سیبکی، محسن بنگر، حسین پاپی، احسان حاج‌صفی، هادی عقیلی و... سپاهانی واقعی بودند. حضور بازیکنانی که از عمق جان برای تیم توپ بزنند، قطعا بخت موفقیت را بالاتر می‌برد. باز هر طور که خودتان صلاح می‌دانید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید