• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 27 تیر 1402
کد مطلب : 197651
+
-

سیل تابستانی در «بیله‌سوار»

خبر روز
سیل تابستانی در «بیله‌سوار»

بارش شدید باران و جاری‌شدن سیل راه ارتباطی چند روستای شهرستان بیله‌سوار مغان در استان اردبیل را مسدود کرده است و تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر برای بازگشایی مسیر ادامه دارد. به گزارش ایرنا، در اثر بارش باران و جاری شدن سیل مسیر عزیزکندی - خلیفه‌لو و بران قشلاق دشت بسته شده‌است.
نیروهای امدادرسان برای بازگشایی راه‌های ارتباطی مسدودشده و نیز وصل کردن جریان برق، بازسازی پل‌ها و ابنیه واقع شده در تلاش هستند. جاری‌شدن سیلاب به چندین واحد مسکونی در جعفرآباد، بیله‌سوار و روستای چالماکندی خساراتی وارد کرده که تیم‌های عملیاتی اقدام به تخلیه آب از تعدادی از واحدهای مسکونی کردند و در حال ارزیابی منطقه برای توزیع اقلام به خانوارهای حادثه‌دیده نیز هستند. در روز دوشنبه (26تیر) بیشترین میزان بارندگی در شهر جعفرآباد و بخش قشلاق دشت با ۴۸میلی‌متر بارندگی و در روستای بابک ۳۸میلی‌متر و در شهر بیله‌سوار ۱۶میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.
بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد. خرداد امسال نیز جاری شدن سیل خسارت‌های زیادی در بیله‌سوار مغان برجای گذاشت. براساس ارزیابی کارشناسان مدیریت بحران سیل خردادماه 5‌هزار و ۲۰۰میلیارد ریال به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت زد. ازجمله اینکه پل انجیرلو در جاده گرمی - بیله‌سوار مغان تخریب شد و اینطور که کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل خبر داده قرار است این پل در مدت ۶‌ماه ساخته شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید