• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197327
+
-

نقل‌قول/ هیچ‌کس نمی‌تواند با وجود جنگ‌اوکراین به ناتو بپیوندد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا: تا زمانی که جنگ ادامه دارد، هیچ‌کس نمی‌تواند به ناتو بپیوندد. ما به‌دنبال تقویت روابط خود با اوکراین هستیم و یک برنامه عملیاتی برای پیوستن اوکراین به ناتو داریم. روسیه نمی‌تواند منابع خود را برای مدت طولانی حفظ کند و پوتین احتمالا در نهایت متوجه خواهد شد که این جنگ از لحاظ اقتصادی، سیاسی و... به نفع روسیه نیست.(رویترز)

قرآن‌سوزی را شدیدا محکوم می‌کنیم
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین: پکن محکومیت شدید خود را علیه سوزاندن قرآن اعلام می‌کند. آنچه به‌اصطلاح آزادی بیان نامیده می‌شود، نباید دلیلی برای ایجاد نزاع و ستیز میان تمدن‌ها باشد. باید به همه احساسات و باورهای مذهبی احترام گذاشت. همه تمدن‌ها باید به یکدیگر احترام بگذارند، بردباری داشته باشند و از یکدیگر بیاموزند. (خبرگزاری شینهوا)

ارائه اطلاعات درباره پرونده رابرت‌مالی به صلاح نیست
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: حوزه‌های خاصی وجود دارند که بر اساس رویه ثابت قوه مجریه، مورد تأیید و پشتیبانی رویه قضایی و دادگاه دیوان عالی آمریکاست و ارائه برخی اطلاعات به کنگره درباره پرونده رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به صلاح نیست. ما یک جلسه توجیهی برای همه اعضای سنا داشتیم و به این کار ادامه خواهیم داد. (آسوشیتدپرس)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید