• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197304
+
-

سینماگران سرشناس داور جشنواره ونیز شدند

جین کمپیون، مارتین مک‌دونا، لورا پویتراس به دمین شزل در هیأت داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ می‌پیوندند. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره ونیز هیأت داوران هشتادمین دوره خود متشکل از فیلمسازان برنده جایزه را برای داوری بخش رقابتی به صف کرد.
امسال جین کمپیون، کارگردان برنده جایزه اسکار و نخل طلا، مارتین مک دونا، کارگردان برنده جایزه اسکار و لورا پویتراس، مستندساز برنده جایزه اسکار و شیر طلایی ونیز، به دمین شزل که از پیش به‌عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ۲۰۲۳ انتخاب شده بود، خواهند پیوست.
علاوه بر آنها میا هانسن-لاو، کارگردان فرانسوی، صالح باکری، بازیگر فلسطینی، سانتیاگو میتره، فیلمساز آرژانتینی و همچنین شو چی، بازیگر چینی هم از دیگر اعضای هیأت داوری خواهند بود. بیشتر اعضای هیأت داوری از سابقه حضور در ونیز برخوردارند. دمین شازل با «لالالند» و «نخستین مرد» در بخش رقابتی لیدو حضور داشت. آخرین فیلم پویتراس، مستندی با عنوان «همه زیبایی و خونریزی» برنده شیر طلایی سال گذشته شد. «قدرت سگ» کمپیون سال‌۲۰۲۱ برنده شیر نقره‌ای شد و فیلم «اشباح اینشرین» مک‌دونا در بخش مسابقه ونیز سال ۲۰۲۲ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی کالین فارل گرفت. فیلم «آرژانتین‌۱۹۸۵» میتره هم سال پیش در بخش مسابقه ونیز نمایش داده شد و جایزه بین‌المللی منتقدان فیپرشی را از آن خود کرد. در سال‌۲۰۲۱ فیلم «لبنان‌» باکری به کارگردانی مونیا آکی برای نخستین‌بار در لیدو به نمایش درآمد. هشتادمین جشنواره فیلم ونیز از ۳۰‌آگوست تا ۹‌سپتامبر (۸‌تا‌۱۸‌شهریور) برگزار می‌شود و کارش را با نمایش درامی از لوکا گوادانینو شروع می‌کند. فهرست اسامی کامل جشنواره ۲۵‌جولای اعلام خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید