• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 23 تیر 1402
کد مطلب : 197271
+
-

هشتگ‌های مجازی

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته به موضوعات متعددی واکنش نشان دادند که در صدر هشتگ‌ها قرار گرفت.

#بیمارستان_غدیر
امدادرسانی هوایی در بیمارستان غدیر

همزمان با عید غدیرخم، کلان‌بیمارستان غدیر با حضور رئیس‌جمهور در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش افتتاح شد و در نخستین روز هفته برخی از کاربران فضای مجازی در‌باره‌اش نوشتند و برخی با انتشار تصاویر این مرکز، نسبت به این رویداد واکنش مثبت نشان‌ دادند. این مرکز که دومین کلان‌بیمارستان مدرن و مجهز کشور است، ۸۲۱تخت، ٦٨تخت اورژانس و ٢٤اتاق عمل دارد. بیمارستان غدیر مجهز به پیشرفته‌ترین هلی‌پورت(محل فرود بالگرد) اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور هم هست که از طریق آن مصدومان در کمترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می‌شوند.

# قیمت،خودرو_مونتاژی
عقب‌نشینی شورای رقابت در مقابل مونتاژکاران
پس از گذشت 2‌ماه از نهایی‌شدن نخستین مصوبه شورای رقابت در زمینه قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی و حاشیه‌هایش، قیمت‌های پایه جدید این هفته به‌صورت مصوب اعلام شد که این موضوع از نگاه کاربران دور نماند. چراکه در مصوبه جدید شورای رقابت آمده است که مبنای قیمت‌گذاری، صورت‌های مالی سال۱۴۰۱ و همچنین 3ماهه نخست سال۱۴۰۲ خودروسازان بوده که مطابق شرایط روز اقتصادی کشور، نرخ ارز و... به‌روزرسانی شده است. براساس تغییرات صورت‌گرفته قیمت خودروهای مونتاژی، کمترین میزان افزایش ۴۹میلیون و ۷۷۴هزار و ۷۸۰تومان و بیشترین میزان افزایش۲۶۲میلیون و ۴۲۳هزار و ۳۲تومان است.

#لیگ_ملت‌های_والیبال_۲۰۲۳
پایان تلخ توپ و تور
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از لیگ ملت‌های۲۰۲۳ مقابل کوبا شکست خورد و با ۱۰باخت و ۲برد به‌کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین بازی در این لیگ به مصاف کوبا رفت و 3بر 2 شکست خورد. این دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که ایران در رتبه۱۳ و کوبا در رتبه۱۵ این رقابت‌ها قرار داشتند.

#مهمونی_ 10_کیلومتری
ترند برتر  توییتر
جشن بزرگ عید غدیرخم موسوم به مهمانی ۱۰کیلومتری جمعه گذشته که با حضور چندمیلیونی مردم برگزار شد در حافظه تاریخ به یادگار می‌ماند؛ روزی که مردم آن را به یکی از شادترین روز‌های پایتخت تبدیل کردند و هشتگ «مهمونی 10کیلومتری» ترند برتر توییتر شد. بیشتر این توییت‌ها مربوط به اتفاقات جالبی بود که در جریان بزرگ‌ترین جشن غدیر تاریخ برای کاربران توییتر رخ داده است. این هشتگ در حالی ترند شد که بسیاری از توییتری‌ها با هشتگ‌هایی مانند یاعلی، به عشق علی و غدیر مطالب خود را به اشتراک گذاشتند.

#مرد_ ساسانی
مرد عالی‌رتبه ساسانی رونمایی شد
نقش‌برجسته مرد ساسانی که اخیرا از بریتانیا به ایران برگردانده شد، پس از اصالت‌سنجی، از ۱۹ تا ۳۱تیرماه در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شده است. بازگشت این اثر در این مدت همواره مورد توجه علاقه‌مندان به این حوزه بوده، است؛ به‌طوری‌که همزمان با مراسم رونمایی از «نقش برجسته ساسانی» این موضوع بسیار بازتاب داشت. این اثر تاریخی ۳۵سال قبل به امارات و انگلیس قاچاق و هفتم تیرماه به ایران عودت داده شد.

#کار_و_رفاه_اجتماعی
راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل
اشتغال همواره موضوع مورد توجه مردم به‌ویژه جوانان است و به همین دلیل با اعلام راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل بر بستر فضای مجازی کاربران ابراز امیدواری کردند که یافتن شغل زین پس راحت‌تر و برای همه امکان‌پذیرتر باشد. سامانه جست‌وجوی شغل https://shoghl.mcls.gov.ir پل ارتباطی میان کارجویان و کارفرمایان است. هدف از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل، یکپارچه‌سازی‌ ارائه خدمات کاریابی‌ها به کارجویان، کارفرمایان و دفاتر کاریابی، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، توانایی و تطابق ویژگی‌های شخصیتی- مهارتی فرد با شغل و اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان گفته شده است.

#زلزله_تهران
ثبت زلزله ۳.۶ریشتری در پایتخت
به‌دنبال زمین‌لرزه‌ ۳.۶ریشتری در شرق استان تهران، کاربران فضای مجازی با انتشار هزاران پست در شبکه‌های اجتماعی نگرانی خود را به اشتراک گذاشتند و این موضوع دستگاه‌های اجرایی مقابله با بحران را به حال آماده‌باش درآورد. شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری و مؤسسه ژئوفیزیک ‌دانشگاه تهران در ساعت ۰۷:۰۴:۵۸دقیقه صبح روز سه‌شنبه ۲۰تیرماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند. مرکز این زمین‌لرزه فاصله ۱۰ کیلومتری قیامدشت، ۱۱کیلومتری ری و ۱۳کیلومتری باقرشهر تهران بود. این زلزله در دماوند و دشت ورامین نیز احساس شد.















 

این خبر را به اشتراک بگذارید