• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 22 تیر 1402
کد مطلب : 197197
+
-

جنگ ۳۳روزه و پایان عصر توهم صهیونیست‌ها

شکست صهیونیست‌ها در جنگ 33روزه، توهم اسطوره ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل را در هم کوبید

گزارش2
جنگ ۳۳روزه و پایان عصر توهم صهیونیست‌ها

۱۷ سال از جنگ ۳۳روزه رژیم‌ صهیونیستی علیه لبنان می‌گذرد؛ جنگی که تمام تار و پود ساخته شده متوهمانه مقامات این رژیم از سال ۱۹۴۸ را به هم ریخت. موفقیت اسرائیلی‌ها در جنگ 6 روزه سال ۱۹۷۶ و پیروزی بر 3 کشور عربی مصر، اردن و سوریه توهم شکست ناپذیر بودن این رژیم را در ذهن مقامات تل آویو و هم پیمانان آن پروراند؛ موضوعی که تا سال۲۰۰۰ میلادی ادامه داشت و به یکباره این توهم در آن سال با شکست صهیونیست‌ها از حزب‌الله و فرار از لبنان فرو ریخت و در ادامه در جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ ورق به یکباره برگشت و پیروزی مقتدرانه حزب‌الله در برابر ارتش مسلح صهیونیستی نه‌تنها تاریخ لبنان و تاریخ ۷۵ ساله رژیم‌ صهیونیستی که تاریخ اعراب را متحول کرد.

   پایان سناریوی «اسرائیل بزرگ»
در جنگ معروف ۳۳روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ بود که دومین پیروزی بزرگ حزب‌الله بر ارتش رژیم‎ صهیونیستی رقم خورد. نتیجه این شکست برای صهیونیست‌ها به معنی پایان سناریوی «اسرائیل بزرگ» بود و توهم اسطوره ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل را در هم کوبید. صهیونیست‌ها ۲۱ تیر ۱۳۸۵ با تمام امکانات نظامی خود از هوا، زمین و دریا به لبنان حمله کردند اما نتیجه آن نه‌تنها مورد دلخواه صهیونیست‌ها نبود، بلکه شکست سنگینی از سوی حزب‌الله متحمل شدند. رژیم ‌صهیونیستی بار اول و در سال ۱۹۸۲ و به‌دلیل حضور فلسطینیان و گروه‌های مقاومت در لبنان به این کشور حمله کرد و به سرعت تا دروازه‌های بیروت رسید اما در ورودی بیروت یعنی منطقه «خلده»، تعدادی از جوانان لبنانی با سلاح‌های ابتدایی توانستند صهیونیست‌ها را زمینگیر کنند. در این جنگ چند مقام ارشد اسرائیلی کشته شده و چندین تانک و نفربر صهیونیست‌ها نابود شد. مقاومت جوانان شیعه لبنان در خلده سرآغاز تشکیل حزب‌الله لبنان بود. عملیات‌های حزب‌الله در سال ۱۹۸۵ و پس از اعلام حضور علنی، شدت و قدرت بیشتری پیدا کرد و کم کم از عملیات‌های چریکی (پارتیزانی) و ایذایی به عملیات‌های حرفه‌ای تبدیل شد و ضربات سخت و کمرشکنی به صهیونیست‌ها وارد کرد.

   پشت پرده جنگ ۳۳روزه
رژیم ‌صهیونیستی از آغاز جنگ ۳۳روزه اهدافی را به‌طور اساسی دنبال می‌کرد که عبارت بودند از: بازگرداندن قدرت بازدارندگی به ارتش اسرائیل پس از شکست سال ۲۰۰۰ و ارائه فرصت و امکان نقش‌آفرینی به آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید. با نگاهی به اهداف از پیش تعیین شده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ علیه لبنان در سال ۲۰۰۶، می‌توان به این نتیجه رسید که حزب‌الله لبنان به همراه دیگر ارکان محور مقاومت توانستند با ۳۳روز مقاومت از اجرای پروژه‌های خطرناک آمریکایی- صهیونیستی در منطقه و لبنان جلوگیری کرده تا پس از آن ناکامی‌های سریالی رژیم صهیونیستی در جنگ‌های سه گانه علیه غزه و همچنین افول نقش منطقه‌ای آمریکا و تأثیرگذاری واشنگتن بر خاورمیانه آغاز شود.

   تلفات صهیونیست‌ها در  نبرد تموز
رژیم صهیونیستی آمار نظامیان کشته شده خود در جنگ ۳۳ روزه را ۱۲۱ نظامی و ۴۴غیرنظامی اعلام کرد، اما گزارش سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه در همان زمان فاش کرد که خسارت‌های واقعی اسرائیل در جنگ ۳۳روزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است. بنابر گزارش سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه، در این جنگ ۲۳۰۰نظامی صهیونیست کشته و 700تن زخمی شده‌اند. همچنین ۱۶۰تانک اسرائیلی خسارت دیده و ۶۵دستگاه بر اثر اصابت موشک‌های مقاومت به کلی منهدم شدند. مسئله مهم این است که هم‌اکنون قدرت حزب‌الله نسبت به سال ۲۰۰۶ بسیار افزایش یافته و به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل شده است و در کنار این مسئله قدرت گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز افزایش چشمگیری یافته است، به حدی که ارتش رژیم صهیونیستی دیگر توان جنگ با گروه‌های فلسطینی را ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید