• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 22 تیر 1402
کد مطلب : 197176
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Y6r10
+
-

ایران و مصر پرواز از تهران پس از 40سال

مصری‌ها در تلاش برای جذب گردشگران ایرانی هستند و همزمان با آب شدن یخ روابط سیاسی میان تهران و قاهره پس از بیش از 40سال حالا قرار است پرواز نمادین ایران به مقصد مصر و پایتخت سیاسی آن کشور، یعنی شهر ساحلی شرم‌الشیخ تا 2‌ماه آینده انجام شود. اما ماجرای این پرواز چیست؟
2 هفته قبل بود که نماینده برخی آژانس‌های گردشگری و همزمان با این اظهارنظر وزیر میراث ‌فرهنگی که ارتباط با مصر بهتر است از طریق دیپلماسی گردشگری آغاز شود، همراه با برخی دیگر از همکاران خود به شرم‌الشیخ سفر و پس از این سفر اعلام کرد که پرواز نمادین ایران و مصر از مبدأ تهران به مقصد شرم‌الشیخ به‌زودی برگزار می‌شود.
این اظهارات با نظر مخالف وزارت خارجه کشورمان و وزارت میراث فرهنگی مواجه شد و هر دو وزارتخانه اعلام کردند که چنین موضوعی در دستور کار نبوده است.
حالا اما وزیر گردشگری مصر در اظهاراتی به بیان جزئیات نخستین پرواز ایران به مصر که قرار است پس از وقفه‌ای طولانی گردشگران ایرانی را به مصر منتقل کند پرداخته است. احمد عیسی گفته است که مصر تا 2‌ ماه آینده میزبان پرواز مستقیم از تهران خواهد بود و در این پرواز 25گردشگر از ایران در مصر حضور خواهند داشت که برنامه بازدیدشان از جنوب سینا، نوبیع و طابا برنامه‌ریزی شده است.
او گفته است که مصر از زمان مطرح شدن عادی‌سازی‌ روابط و برقراری ارتباطات دیپلماتیک با ایران در حال بررسی برنامه‌های گردشگری، رزرو هتل و نوع گردشگری بر اساس قوانین خود بوده است.مصر پیش‌تر اعلام کرده بود که ویزای فرودگاهی به دارندگان پاسپورت ایرانی برای ورود به آن کشور صادر می‌کند و تعاملات گردشگری با ایران را آغاز کرده است، اما تصمیم مصر یک‌جانبه بود و وزارت خارجه کشورمان به رغم مکاتبات صورت گرفته وزارت میراث فرهنگی درخصوص گشودن مسیر گردشگری ایران و مصر، هنوز برنامه سفر به مصر برای گردشگران ایرانی را تأیید نکرده است.
ایران و مصر 2 تمدن کهن در آسیا و آفریقا هستند و در سال‌های گذشته نیز پس از گذشت بیش از 40سال از قطع روابط 2کشور موزه لوور پاریس برای نخستین بار آثار تمدن مصر را برای نمایش به موزه ملی ایران آورد که با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شد. حالا مصری‌ها مسیر گردشگری خود را برای ورود ایرانی‌ها گشوده‌اند و قرار است پروازهای مصر از شهرهای تهران، مشهد و شیراز درصورت اعلام نهایی وزارت خارجه کشورمان برقرار شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید