• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 22 تیر 1402
کد مطلب : 197137
+
-

نکته/نظارت بر صوت و‌تصویر فراگیر


حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه صوت و تصویر چند ساحت دارد که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: درباره موضوع صوت و تصویر فراگیر باید بحث‌های معرفتی صورت گیرد و مباحثات لازم انجام شود. وی گفت: یکی از سؤالات مهم این است که آیا صوت و تصویر را باید حاکمیتی بدانیم یا نه؟ اکثر مسئولان و قانونگذاران معتقدند، چون جنبه عمومی دارد پس حاکمیتی است، اما آیا همه بخش‌های حکمرانی آن باید حاکمیتی باشد یا اینکه نیاز است مردم هم مشارکت داشته باشند؟ 

فقط تلاش ساترا در تنظیم‌گری کافی نیست

سعید مقیسه، رئیس ساترا با اشاره به مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر ادامه روند شبکه نمایش خانگی، صداوسیما، قوه قضاییه، مرکز ملی فضای مجازی و  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آن بخشی از یک زنجیره است. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با تکمیل‌شدن بخش‌های مختلف این زنجیره، ماموریت صداوسیما در این زمینه بیشتر محقق شود. مقیسه به این نکته هم اشاره کرد که برای اجرای ماموریت ساترا و تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی فقط تلاش خود ساترا کافی نیست.

نظارت بر سریال‌های خانگی با صداوسیماست

سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی وزارت ارشاد در نشست با مدیران سکوهای دیجیتال شبکه نمایش خانگی که با حضور دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رئیس ساترا برگزار شد،  گفت: رئیس‌جمهور به وزیر ارشاد ماموریت داده‌اند تا نظر همه ذی‌نفعان عرصه صوت و تصویر فراگیر اعم از تولیدکنندگان، هنرمندان، ناشران و مهم‌تر از همه مردم از طریق پایش‌ها و پیمایش‌ها اخذ شود تا به سندی متقن در این زمینه برسیم. وی گفت: در قرائتی که ما از این قانون داریم همه حوزه‌هایی که پیش از این با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، همچنان با این وزارتخانه خواهد ماند و حوزه سریال‌های خانگی ایرانی، برنامه‌های تلویزیونی و پخش زنده را همچنان در حوزه صداوسیما می‌دانیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید