• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 21 تیر 1402
کد مطلب : 197083
+
-

پنجره‌های بسته!

دلیل مشخصی دارد که استقلالی‌ها بیشتر از هواداران سایر تیم‌ها به حواشی واکنش نشان می‌دهند

خبر محرومیت باشگاه استقلال از ثبت قرارداد بازیکنان جدید در سازمان لیگ، هواداران این باشگاه را در نگرانی فرو برده است. آیا چنین خبری تنها مختص باشگاه استقلال است؟ آیا این موضوع به یک بحران جدید برای این باشگاه تبدیل خواهد شد؟ چرا هواداران استقلال بیشتر از طرفداران سایر تیم‌ها نگران روبه‌رو‌شدن با چنین اخباری هستند؟ این باشگاه چه زمانی بالاخره رنگ آرامش را در فصل نقل‌وانتقالات‌ خواهد دید؟
 
  دلیلی که درست نبود
در رسانه‌ها اینطور مطرح شده بود که دلیل محرومیت باشگاه استقلال و بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالات این تیم، شکایت سازمان لیگ بر سر طلبش از درآمد تبلیغات محیطی است. خود سازمان لیگ اما این خبر را تکذیب کرده است. استقلال نه به‌خاطر بدهی به سازمان لیگ، بلکه به‌خاطر بدهی به بازیکنان قبلی فعلا با پنجره بسته نقل‌وانتقالات دست‌وپنجه نرم می‌کند. رقم این بدهی نیز چیزی در حدود 70‌میلیارد تومان است؛ رقم سنگینی که می‌تواند نخستین روزهای دوران مدیرعاملی علی خطیر در باشگاه را با مشکل روبه‌رو کند. به هر حال، مشکل استقلال قراردادهای قبلی این باشگاه هستند. پرونده شکایت سازمان لیگ از این تیم نیز هنوز باز است و همچنان قرار است رأی نهایی درخصوص این پرونده در آینده صادر شود.

  نه فقط آبی، همه رنگ‌ها!
بر‌خلاف آنچه مطرح می‌شود، این فقط استقلال نیست که با پنجره بسته نقل‌وانتقالات مواجه شده است. 12تیم از 16تیم لیگ برتری به‌دلیل بدهکار بودن، با محرومیت روبه‌رو هستند و اجازه ثبت قرارداد بازیکنان جدید را ندارند. این 12‌تیم برای باز کردن پنجره، یا باید طلب این نفرات را بدهند ‌یا باید برای مدتی از آنها رضایت بگیرند. به‌نظر می‌رسد این ماجرا کاملا حل‌شدنی باشد و در مجموع بسته‌شدن پنجره با تصمیم نهادهای داخلی، یک تهدید بزرگ برای هیچ تیمی نیست.

  روزهای نگران‌کننده
دلیل مشخصی دارد که استقلالی‌ها بیشتر از هواداران سایر تیم‌ها به این ماجراها واکنش نشان می‌دهند. تیم فعلی استقلال با تیم ایده‌آل هواداران فاصله بسیار محسوسی دارد. استقلال فصل نقل‌وانتقالات را اصلا خوب شروع نکرده و طرفداران باشگاه حق دارند که کاملا نگران سرنوشت تیم‌شان باشند؛ تیمی که تا همین جا با جدایی چند مهره کلیدی روبه‌رو شده و اگر نجنبد، چند استعداد مهم دیگر را هم از دست خواهد داد. اگر‌چه خطر بسته‌بودن پنجره چندان جدی نیست اما شرایط استقلال در این فصل نقل‌و‌انتقالات، اصلا مطلوب به‌نظر نمی‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید