• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 21 تیر 1402
کد مطلب : 197068
+
-

رانده‌شدگان سرخ

در پی استقبال شدید تیم‌های دیگر از بازیکنان سابق پرسپولیس، یک ترکیب منتخب از آنها چیده‌ایم

تیتر یک
رانده‌شدگان سرخ

بهروز رسایلی 

در این پنجره تابستانی شاهد عطش و اشتیاق شدید تیم‌های بزرگ لیگ برتری برای جذب بازیکنان سابق پرسپولیس بوده‌ایم. طبیعی است که قهرمان غالب سال‌های گذشته فوتبال کشور، نیروی انسانی خوبی در اختیار داشته که بازیکنان مازاد یا خروجی‌اش با این استقبال وسیع از سوی رقبا مواجه شده‌اند. در این مطلب یک تیم منتخب از پرسپولیسی‌های سابق چیده‌ایم که حالا در تیم‌های دیگر لیگ بازی می‌کنند. همین ترکیب منتخب اگر به‌عنوان یک تیم مستقل در لیگ حاضر شود، قطعا مدعی قهرمانی خواهد بود!

حامد لک
دروازه‌بانی که با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت، پس از یک فصل متزلزل از جمع سرخپوشان کوچ کرد و به مس رفسنجان پیوست. لک در مس نمایش‌های خوبی داشته است. قاب درخشان لک طی دوران حضورش در پرسپولیس، مهار پنالتی مایکون در بازی با النصر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بود.

شجاع خلیل‌زاده
همه می‌دانند که علاقه‌مند بود در بازگشت به ایران برای پرسپولیس بازی کند، اما نوع خروج او از جمع سرخپوشان پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا، جو بدی را علیه‌اش ساخت و آن بوسه معروف بر لوگوی الریان هم کار را تمام کرد. گزاف نیست اگر بگوییم شجاع از پرسپولیس طرد شد و نهایتا به تراکتور پیوست.

سعید آقایی
دفاع چپ پیشین پرسپولیس و البته سپاهان در زمره خریدهای این فصل تراکتور قرار گرفت؛ بازیکنی که عادت دارد به تیم‌های مختلف توهین کند، سر از همان تیم‌ها‌ در‌بیاورد و تا نیم‌فصل دنبال عذرخواهی و دلجویی باشد!

محمد خانزاده
مدافع میانی که به شکل عجیب طی 2جام‌جهانی در فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفت، برای فصل جاری از لیگ بنگلادش دل کند و به ملوان پیوست. خانزاده در میانه‌های دهه90 سابقه بازی در پرسپولیس را داشت؛ دورانی که با خزان سرخ‌ها مقارن بود.

شهریار مغانلو
آقای‌گل فصل گذشته لیگ برتر هم سابقه بازی در پرسپولیس را دارد. شهریار نیم‌فصل دوم لیگ بیستم پرسپولیسی شد، اما ناتوانی باشگاه در دریافت رضایتنامه او از سانتاکلارا به دوران حضورش در این تیم پایان داد. در این شرایط چه‌کسی وسط آمد و رضایتنامه را گرفت؟ آفرین، سپاهان!

کمال کامیابی‌نیا
یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس پس از 7فصل بازی برای این تیم، جدا شد و رفت. شکل جدایی او از پرسپولیس کمی بحث‌برانگیز شد. خودش هم گلایه‌هایی داشت، هرچند آنها را در لفافه مطرح کرد تا روی خاطرات خوش قبلی سایه نیندازد. کمال برای فصل پیش‌رو هافبک دفاعی ذوب‌آهن خواهد بود.

سیامک نعمتی
بازیکن چند‌پسته پرسپولیس بعد از تحمل ماه‌ها نیمکت‌نشینی در جمع سرخپوشان، برخلاف میل باطنی جدا شد و به تراکتور پیوست. او تجربه بازی در پست‌هایی مثل دفاع راست، وینگر راست و البته پشت مهاجم را دارد که در ترکیب مدنظر ما، در همین پست آخر بازی می‌کند.

فرشاد احمدزاده
هافبک راست پیشین پرسپولیس، بعد از جدایی از این تیم پشت پنجره‌های بسته و حضور در لیگ عجیب لهستان، به‌نوعی از چشم هواداران افتاد. او در بازگشت به جمع قرمزها از سوی گابریل کالدرون کنار گذاشته شد و پس از آن به فولاد و سپاهان پیوست.

احسان پهلوان
هافبک چپ پیشین پرسپولیس هم یک دوره حضور پرفراز و نشیب در این تیم داشت و بعد راهی فولاد شد. در شرایطی که گفته می‌شد جواد نکونام علاقه‌مند است از این بازیکن در استقلال استفاده کند، او به شکل ناگهانی سر از سپاهان درآورد.

رامین رضاییان
یک مدافع راست کلاسیک، توانمند و ملی‌پوش. شاید اگر مشکلات انضباطی و رفتارهای سوءتفاهم‌زای رضاییان نبود، او هنوز در پرسپولیس بازی می‌کرد. این بازیکن اما بعد از چند مرتبه رفت و برگشت در اردوگاه سرخ‌ها، از ابتدای فصل بیست‌ودوم به سپاهان پیوست و این فصل هم برای همان تیم بازی خواهد کرد.

عیسی آل‌کثیر
در یکی از غیرمنتظره‌ترین انتقال‌های پنجره تابستانی امسال، سر از سپاهان درآورد. عیسی آل‌کثیر مهاجم زهرداری است که اغلب اوقات در پرسپولیس اسیر محرومیت و مصدومیت بود. در شرایطی که انتظار می‌رفت قرارداد او تمدید شود، گویا درخواست مالی بالای این بازیکن مانع از توافق نهایی شد. می‌دانید که اینطور مواقع کدام تیم وسط می‌آید و توقعات مالی را برآورده می‌کند!

پایان وحدت؟
دومین تاجیکستانی پرسپولیس هم احتمالا از این باشگاه جدا خواهد شد

پرسپولیس با مشکل ترافیک بازیکن در فهرست خود مواجه است و باید برای اضافه شدن بازیکنان جدید، جا باز شود. همین مسئله موجب خداحافظی باشگاه با برخی بازیکنان مثل کمال کامیابی‌نیا شده است. این اما کافی نیست و نفرات دیگری هم باید خط بخورند. در همین راستا گفته می‌شود جدیدترین بازیکنی که بعد از کمال، سیامک نعمتی و احمد گوهری از پرسپولیس می‌رود، وحدت هنانوف است. هنانوف 23‌ساله دیگر نمی‌تواند در فهرست بازیکنان زیر 23‌سال قرار بگیرد و به همین دلیل یک فضا را در لیست بزرگسالان اشغال می‌کند. این در حالی است که او اغلب اوقات فصل گذشته را روی نیمکت ذخیره‌ها پشت‌سر گذاشت و در چنین شرایطی حفظ این بازیکن شاید برای باشگاه توجیه نداشته باشد. وحدت یک فصل‌ونیم پیش همراه با هموطنش منوچهر صفروف به پرسپولیس پیوستند، منوچهر خیلی زودتر رفت، اما هنانوف کیفیت فنی بالاتری داشت، ماند و در چند بزنگاه هم خودی نشان داد. بی‌گمان بزرگ‌ترین اثربخشی او با پیراهن پرسپولیس، گلی بود که در ثانیه‌های پایانی بازی بیرون از خانه برابر تراکتور وارد دروازه این تیم کرد. او توانایی بازی در پست‌های دفاع میانی و دفاع راست را داشت، اما به‌نظر می‌رسد کادرفنی به این نتیجه دست یافته که وقت وداع با دومین تاجیکستانی هم فرارسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید