• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 20 تیر 1402
کد مطلب : 197000
+
-

برنامه‌های اربعین در استان‌های غیرمرزی

خبر روز
برنامه‌های اربعین در استان‌های غیرمرزی

برنامه‌های اربعین علاوه بر استان‌های مرزی در دیگر استان‌های کشور نیز در حال پیگیری است تا زائران اربعین با آسودگی بیشتری امسال در این راهپیمایی شرکت کنند.

راه‌اندازی سامانه اربعین در سمنان
سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه ستاد استانی هماهنگی مراسم اربعین حسینی(ع) گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و پس از آن اربعین حسینی لازم است، جلسات استانی هفتگی برگزار شود و کمیته‌ها نیز گزارش‌های خود را ارائه دهند. فرمانداران شهرستان‌ها جلسات شهرستانی خود را برگزار کنند و کمیته‌ها نیز ضمن ارسال گزارش، روزانه پیگیر برنامه‌های خود باشند و سامانه‌ای در این مورد نیز راه‌اندازی شود. لازم است همه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با همکاری هم تلاش کنند، برنامه‌های اربعین حسینی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

تامین اتوبوس در هرمزگان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تامین اتوبوس مورد نیاز برای رفت و برگشت زائران را مهم‌ترین موضوع ستاد اربعین استان دانست. احسان کامرانی گفت: تسهیل امور مربوط به صدور گذرنامه مورد نیاز زائران و افزایش پروازها موضوع مهم دیگری است که ستاد اربعین استان باید مورد توجه قرار دهد تا از مشکلات سال گذشته در این زمینه پیشگیری شود.
موکب‌داران نقش بسزایی در ارائه خدمات مناسب به زائران پیاده‌روی اربعین در کشور عراق دارند و باید تدابیر لازم برای اعزام بموقع موکب‌داران با تجهیزات از هم‌اکنون در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گیرد تا از مشکلات سال گذشته در اعزام موکب‌داران پیشگیری شود.

۳۰ موکب در مازندران
محمدحسین طبرستانی‌راد، نماینده موکب‌های اربعین استان مازندران گفت: ۳۰ موکب برای مازندران از مرز مهران، نجف تا کربلا برای خدمت به زائران در ایام اربعین برنامه‌ریزی شده است. بعد از اربعین سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام اربعین در دستور کار قرار گرفت که در این زمینه هم به مسائل زیرساختی و هم بحث اقامت توجه شد. خادمان برای بررسی اولیه در مرحله اول خرداد‌ماه اعزام شدند و برنامه‌ریزی برای اعزام طبق برنامه انجام می‌شود.

۶۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از خراسان‌شمالی
محمد مشتری، مدیرکل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: ۶۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین از خراسان‌شمالی به مرزهای غربی کشور اختصاص داده‌شده است.
همچنین قول‌هایی برای اختصاص ۱۵ دستگاه اتوبوس وارداتی خریداری شده به استان داده شده که در این صورت این دستگاه‌ها نیز برای ایام اربعین به‌کارگیری خواهند شد. برخی از کارخانه‌های استان اتوبوس‌هایی دارند که در حال رایزنی برای جایگزینی آن با اتوبوس‌های شهری و به کارگیری ناوگان کارخانه‌ها در خطوط اربعین هستیم.

تسهیل صدور گذرنامه در اصفهان
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد.
نعمت‌الله طاهرپور گفت: از‌ ‌اکنون اقدامات و برنامه‌ریزی‌ برای تسهیل در رفت‌وآمد، صدور گذرنامه و امنیت و آرامش خاطر زائران اربعین در دستور کار است.
از زائرانی که مهلت گذرنامه آنها کمتر از ۶‌ماه باشد، می‌خواهیم در اسرع وقت به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به تعویض گذرنامه خود اقدام کرده و اخذ گذرنامه را به روزهای اوج مراسم پیاده‌روی اربعین موکول نکنند.

پیش‌بینی حضور ۲۰۰ هزار زائر اربعین از استان فارس
سید مجتبی علوی اردکانی، مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استان فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر از استان فارس برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) حضور یابند.
با توجه به‌وجود مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم دیگر در این ‌ استان و اینکه شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی شناخته شده است، معمولا در ایام اربعین زائرانی که از استان‌های شرقی و جنوبی کشور و حتی کشور‌های همسایه مانند پاکستان و افغانستان و هند راهی اربعین می‌شوند، در این شهر نیز به قصد زیارت این امامزادگان توقف و استراحت می‌کنند، بنابراین مقرر شد محل‌های اسکان موقت مناسب همانند سال قبل توسط شهرداری شیراز و موکب‌های مستقر در شهر شیراز جهت این زائران مهیا و آماده شود.
موکب‌ها و زائران استان با شعار حرم تا حرم از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راهی حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) خواهند شد، بنابراین از موکب‌داران و زائران استان درخواست می‌شود که در موکب‌های خود و مسیر‌های پیاده‌روی با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغات مناسب برای شناسایی هر چه بیشتر شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی به سایر زائران به‌ویژه زائران سایر کشور‌ها اقدام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید