• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 20 تیر 1402
کد مطلب : 196999
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wj2BR
+
-

عدد خبر

9 هزار نفر از سربازان وظیفه‌ای که کسب مهارت و تخصص کرده‌‌‌اند، تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند. به‌گفته فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، سال گذشته نیز 6300نفر از ‌متقاضیان ‌به بانک‌های عامل معرفی شدند. بیش از 40هزار نفر از سربازان وظیفه که در گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

60 هزار نفر سالانه، بر اثر حوادث رانندگی دچار معلولیت می‌شوند. 5درصد از این افراد، دچار ضایعات نخاعی می‌شوند. این در حالی است که به‌گفته غلامعباس ترکی، معاون دادستان کل کشور، بسیاری از دستگاه‌ها اهتمامی برای اجرای قانون حمایت از معلولان نداشته و ندارند، درحالی‌که باید توجه بیشتری به این حوزه شود.

128 هزار دانش‌آموز در مسابقات دادرس هلال احمر به رقابت پرداختند. این رقابت‌ها 3سالی بود که برگزار نمی‌شد و دوباره در قالب یک المپیاد بین دانش‌آموزان برگزار شد. به‌گفته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، دادرس با کمک خودامدادی و فرهنگ کمک به دیگران و... برگزار می‌شود و امسال یازدهمین دوره‌اش بود.

1403
ثبت‌نام کارشناسی ارشد سال بعد، از مهرماه آغاز خواهد شد. همچنین عناوین رشته‌های امتحانی، گرایش‌ها و ضرایب دروس هر یک از مجموعه‌های امتحانی در آزمون ورودی این آزمون نیز اعلام شده است. زمان ثبت‌نام از 23 تا 29مهرماه پیش‌رو اعلام شده است.

40 مجله علمی تحت نمایه بین‌الملل درآمد. به‌گفته محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، این تعداد مجله علمی در 23‌ماه گذشته تحت نمایه بین‌المللی درآمده تا به‌‌نوعی قادر باشیم جایگاه علمی خود را در جهان حفظ کنیم. به‌گفته وی، اگر علم را نمایه نکنیم، باعث اتلاف وقت گروه‌های مختلف خواهد شد.

1000 دانشگاه‌هایی که زیر هزار دانشجو داشته باشند، با دانشگاه‌های بزرگ ادغام خواهند شد. به‌گفته ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، «سیاست وزیر علوم ادغام دانشگاه‌های زیر هزار نفر دانشجو با دانشگاه‌های بزرگ در نزدیکی آنها‌ست.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :