• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 تیر 1402
کد مطلب : 196983
+
-

دشمن مردم

در فرانسه همه علیه مسی بودند، اما حالا علیه امباپه موضع گرفته‌اند

دشمن مردم

در روزهایی که شایعات زیادی درباره فروش مهدی طارمی به باشگاه‌هایی نظیر آث‌میلان و منچستریونایتد به گوش می‌رسد، باشگاه‌های پرتغالی به روال چند پنجره نقل‌وانتقالاتی اخیر در حال پول درو‌کردن هستند. آخرین فروش آنها یک انتقال 60میلیون یورویی به فرانسه بود. مانوئل اوگارته از اسپورتینگ لیسبون به پاری‌سن‌ژرمن پیوست تا پس از برونو فرناندز که انتقالش به منچستریونایتد 65میلیون یورو به اسپورتینگ سود رساند، دومین فروش برتر تاریخ این باشگاه لقب بگیرد. او همچنین ششمین بازیکن گران‌قیمت تاریخ لیگ برتر پرتغال بود که از باشگاه‌های این کشور به خارج رفته‌اند. در جدول بهترین فروش‌ها نام بازیکنانی از بنفیکا دیده می‌شود.

همه علیه امباپه
رفتارهای اخیر امباپه باعث کاهش محبوبیت این بازیکن شده است. در نظرسنجی‌ها تنها 44درصد مردم او را فردی متواضع می‌دانند درحالی‌که سال2019 این نرخ به 66درصد می‌رسید. به‌تازگی نامه تند و تهدیدآمیز باشگاه پاری‌سن‌ژرمن خطاب به این بازیکن با این مضمون لو رفته است: «جدایی از این باشگاه تنها درصورتی امکان‌پذیر است که تا 30ژوئن‌2025 به حضور در این تیم ادامه دهی یا به باشگاه دیگری فروخته شوی و این همان قراری است که مشخصا بین ما گذاشته شده بود. همه بازیکنان بزرگ مانند تو به همین شکل از باشگاهشان جدا شده‌اند: برجای گذاشتن میراثی همیشگی و کمک متقابل به باشگاهی که به تو کمک کرد و از زمانی که تو نوجوان بودی از خانواده‌ات حمایت کرد.»
از سویی، لئوناردو، مدیر ورزشی برزیلی سابق پاریسی‌ها هم علیه این ستاره فرانسوی اظهارنظر کرده و به او و باشگاه توصیه کرده که از هم جدا شوند: «در ۶سال حضور امباپه در پی‌اس‌جی، ۵تیم مختلف قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند، بنابراین بدون امباپه هم می‌شود قهرمان این رقابت‌ها شد. با رفتاری که کیلین در ۲سال اخیر نشان داده، مشخص می‌شود او هنوز آماده هدایت یک تیم به‌سوی قهرمانی نیست. او بازیکن بزرگی است اما رهبر نیست، گلزن خوبی است اما خلاق نیست. سخت می‌شود تیمی به محوریت او تشکیل داد. فکر می‌کنم زمان رفتن کیلین از پاری‌سن‌ژرمن فرا رسیده است. این برای باشگاه بهتر است.» تا یک‌ماه پیش همه فرانسوی‌ها علیه مسی موضع گرفته بودند به‌خاطر رفتار او در جام جهانی مقابل تیم ملی فرانسه. اما حالا انگار امباپه هم به دشمن آنها تبدیل شده است.

دومین میلیاردی
با خرید 122میلیون یورویی (105میلیون پوند) دکلان رایس از وستهم و پرداخت 30میلیون یورو برای تیمبر از آژاکس و همچنین 65میلیون یورو برای کای هاورتس از چلسی، ارزش ترکیب باشگاه آرسنال هم پس از منچسترسیتی از مرز یک میلیارد یورو گذشت (1.09 میلیارد یورو). تا پیش از این منچسترسیتی (1.19 میلیارد یورو) تنها تیم میلیاردی جهان بود. ارزش بازیکنان رئال مادرید به ۹۷۵‌میلیون یورو رسیده تا در رده سوم گران‌ترین ترکیب باشگاه‌های جهان قرار بگیرد.

جایت خالی نیست
لوکاس ارناندس، مدافع 27ساله و فرانسوی بایرن‌مونیخ با قراردادی تا سال‌2026 به ارزش 45میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. او بیانیه‌ای احساسی برای خداحافظی‌اش منتشر کرد که مورد استقبال بایرنی‌ها قرار نگرفت. مهمت شول، اسطوره این باشگاه در واکنش به این بیانیه گفته: «یک کلمه از مزخرفات تو رو هم باور نکردم، بای‌بای!» لوکاس در بایرن ۵۱۹روز مصدومیت را تجربه کرد و ۶۶ بازی را از دست داد و آمار 33.5درصد غیبت در بازی‌ها را ثبت کرد. او که با 80میلیون یورو از اتلتیکو مادرید خریداری شده بود، هرگز نتوانست ارزش این انتقال را ثابت کند.

دعوا سر نخواستن
باشگاه چلسی مشخصا لوکاکو را که بیش از 100میلیون یورو برای خریدش به اینتر پول داده بود، نمی‌خواهد. این مهاجم بلژیکی یک فصل به‌خود اینتر قرض داده شده بود. چلسی برای رهایی از شر این بازیکن که دلش با آبی‌ها نیست، او را به یوونتوس پیشنهاد داده تا با ولاهوویچ معاوضه شود و باشگاه انگلیسی 30میلیون یوروی اضافه به تورینی‌ها بپردازد. یووه این فرمول را بلافاصله رد کرده اما مشکلی برای فروش ولاهوویچ با 75میلیون یورو به یکی از باشگاه‌های خواهان این مهاجم صرب ندارد. از سویی، اینترمیلان هم سرانجام راضی شده پیشنهادی 35میلیون یورویی برای خرید دائمی غول مهربان به باشگاه لندنی بپردازد. ممکن است چلسی این پیشنهاد را بپذیرد تا با دستی پر برای خرید ولاهوویچ اقدام کند.

یک خرید واهی
چلسی می‌خواهد الی واهی، مهاجم 20ساله و فرانسوی مون‌پلیه را به خدمت بگیرد و قرار است این هفته نخستین پیشنهاد خود را ارائه دهد. همچنین چلسی با کولو موانی هم در حال مذاکره است اما خرید این مهاجم فرانسوی تیم اینتراخت فرانکفورت 100میلیون یورو هزینه می‌برد. باشگاه فرانسوی امیدوار است 30میلیون یورو از این بازیکن درآمد داشته باشد. لاتزیو و اینتراخت فرانکفورت نیز به واهی علاقه‌مند هستند.
داوید داترو فوفانا، مهاجم 20ساله و ساحل‌عاجی چلسی با انتقالی قرضی (بدون بند خرید دائمی) به یونیون برلین آلمان پیوست.

صربستانی در عربستان
میلینکوویچ ساویچ، هافبک صرب‌تبار لاتزیو در سال‌های اخیر مورد توجه باشگاه‌های زیادی ازجمله رئال مادرید و یوونتوس بوده اما هرگز به خروج از باشگاه رمی نزدیک نشده است. حالا انتظار می‌رود سرگئی میلینکوویچ ساویچ 28ساله پیشنهاد الهلال عربستان را قبول کند. پیشنهاد باشگاه عربستانی 40میلیون یورو به لاتزیو و دستمزد 60میلیون یورویی به ساویچ برای 3فصل است. یووه هم دنبال این بازیکن است اما پیشنهاد سالی 5.5میلیون یورویی آنها برای دستمزد به این بازیکن اصلا جذاب نیست در حالی که پیشنهاد آنها قراردادی 5ساله است. لاتزیو قصد تمدید با سرگئی را دارد. با توجه به اینکه میلینکوویچ ساویچ تنها یک فصل دیگر قرارداد دارد، یوونتوس نمی‌خواهد برای خریدش 40میلیون بپردازد اما الهلال مشکلی با این موضوع ندارد. الهلال که ژرژ ژسوس پرتغالی را به‌عنوان سرمربی استخدام کرده، همه خریدهایش دفاعی است، ازجمله کولیبالی، روبن نوس و احتمالا همین سرگئی. پرافتخارترین باشگاه آسیا که نتوانسته مسی و طارمی را جذب کند، دنبال خرید برناردو سیلوا از منچسترسیتی هم هست.

حاجی کنار حاجی
ممکن است به‌زودی تعداد حاجی‌های فرانسوی باشگاه الاتحاد عربستان به 2نفر افزایش یابد. کریم بنزما اولی بود و حالا پل پوگبا هم در نوبت است. این هافبک فرانسوی که تقریبا یک فصل کامل را در یوونتوس مصدوم بود، در حال حاضر برای انجام کارهای شخصی و تمدید حج در عربستان به‌سر می‌برد اما در واقع در حال مذاکره با الاتحاد است. هواداران یووه شاکی‌اند که چرا آنها یک سال این بازیکن را درمان کرده‌اند و حالا که از مصدومیت برگشته، باید او را دودستی به سعودی‌ها تحویل بدهند. اما یووه که پریشب از سوی یوفا برای حضور در لیگ کنفرانس هم محروم شد و جای خود را به فیورنتینا داده، به پول فروش این بازیکن نیاز خواهد داشت. حتی این هافبک فرانسوی از امکانات تیم سعودی بازدید کرده است. سایت گل ادعا می‌کند که الاتحاد با پیشنهاد 100میلیون یورویی به‌دنبال جذب پوگباست. به‌ خود او هم سالی 20میلیون یورو دستمزد پیشنهاد شده.

بازگشت به ریشه
هکتور بیرین به رئال بتیس، باشگاه سابق خود پیوست. مدافع سابق آرسنال قراردادش را با بارسلونا فسخ کرده است و بازیکن آزاد محسوب می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید