• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 20 تیر 1402
کد مطلب : 196980
+
-

گلرها در جاده!

نقش اول پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان دروازه‌بان‌ها بوده‌اند

گلرها در جاده!

بهروز رسایلی

اگرچه انتقال علیرضا بیرانوند به استقلال عملی نشد و بعد از 2دهه فوتبال ایران یک جابه‌جایی عظیم و پرسروصدا را تجربه نکرد، اما در این پنجره تابستانی آمد و رفت گلرها به تیم‌های مختلف به شکل عجیبی شدت دارد. تا‌کنون دروازه‌بان‌های زیادی جابه‌جا شده‌اند و انتظار می‌رود این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

    حسین پورحمیدی؛ از آلومینیوم به تراکتور
یکی از مهم‌ترین جابه‌جایی‌های امسال، بازگشت حسین پورحمیدی به تراکتور بود. این دروازه‌بان که به‌طور قرضی در آلومینیوم بازی می‌کرد و عملکرد درخشانی هم داشت، تراکتوری‌ها را متقاعد کرد که سرانجام قید محمدرضا اخباری را بزنند و عصر دیگری را درون دروازه آغاز کنند. اگرچه این تصمیم هزینه‌های عاطفی زیادی برای تیم تبریزی به همراه داشت، اما توانایی پورحمیدی آنقدر بالا بود که تراکتور تن به این وسوسه بدهد.

    رشید مظاهری؛ از پیکان به نساجی
رشید مظاهری که مدت‌هاست دوران افول و نزول خود را پشت سر می‌گذارد، بعد از نیم‌فصل حضور در پیکان، این تیم را ترک کرد و راهی نساجی شد. مهدی رحمتی که برای فصل آینده هدایت تیم مازندرانی را بر عهده گرفته، خیلی سریع روی اسم علیرضا حقیقی خط قرمز کشید تا گلری که محبوبیت زیادی بین هواداران داشت، جدا شود. او برای دروازه، رشید مظاهری را جذب کرد.

    علیرضا حقیقی؛ از نساجی به هوادار
حقیقی فصل عجیبی را در نساجی پشت سر گذاشت. اگرچه تعداد کلین‌شیت‌‎های او بسیار کم بود و خودش هم می‌گفت خیلی اعتقادی به این کلمه ندارد(!) اما در نقطه مقابل میزان مهارها و سیوهای او در این تیم آنقدر زیاد بود که خیلی از کارشناسان نمره قبولی به این سنگربان دادند. از سوی دیگر ژست تعصبی که این دروازه‌بان نسبت به نساجی می‌گرفت، برای بسیاری از هواداران دلنشین بود. در نهایت اما مهدی رحمتی این گلر را کنار گذاشت تا او برای ادامه فوتبالش راهی هوادار شود.

    محمدرضا اخباری؛ از تراکتور به گل‌گهر
دروازه‌بان پیشین تراکتور که باور نمی‌کرد باشگاه روی نام او خط قرمز بکشد، با دلخوری راهی گل‌گهر سیرجان شد. اخباری ناخشنودی‌اش از این انتقال را علنی کرد و لابد امیدوار است با درخشش در تیم جدید نشان بدهد حقش بیش از اینها بوده است. محسن فروزان، دیگر دروازه‌بان گل‌گهر هم می‌توانست در زمره جابه‌جایی گلرها قرار بگیرد، اما گویا در سیرجان ماندگار است.

    احمد گوهری؛ از پرسپولیس به آلومینیوم
در هیاهوی داستان مذاکره علیرضا بیرانوند با استقلال، دروازه‌بان دوم پرسپولیس هم از این تیم جدا شد و رفت. احمد گوهری که در حضور بیرو شانسی برای بازی پیدا نکرد، توانست نظر مساعد مدیران باشگاه را برای جدایی قرضی خود جلب کند و راهی آلومینیوم اراک شود؛ تیمی که حسین پورحمیدی را بعد از یک فصل درخشان از دست داد.

    حسین حسینی؛ از استقلال به مقصد نامعلوم
یکی از کشدارترین داستان‌های این فصل فوتبال ایران را اما حسین حسینی داشته است؛ کاپیتان استقلال که بعد از حضور جواد نکونام در این تیم پست خداحافظی گذاشت و در ادامه هم تماشاگر نمایش عجیب و غریب مذاکره با علیرضا بیرانوند بود. دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، هنوز سرنوشت حسینی مشخص نیست. او اگر جدا شود و تیم بعدی‌اش را انتخاب کند، به همین فهرست اضافه خواهد شد و اگر بماند، معلوم است که از سر بی‌گلری و ناچاری باشگاه بوده است؛ 2گزینه تلخ و تلخ‌تر.

سلام آقای زنوزی!
وقتی منتقد بزرگ پرسپولیس، شعبه دوم این تیم را در تبریز تشکیل می‌دهد

نقل‌وانتقالات تابستانی باشگاه تراکتور از یک نظر بسیار عجیب است؛ اینکه اغلب بازیکنان جذب شده توسط این تیم سابقه حضور در پرسپولیس را داشته‌اند. آخرین نفر از این دست، علی شجاعی است که در پرسپولیس به او بازی نرسید، راهی نساجی شد و حالا از آنجا به تراکتور پیوسته است. مهم‌ترین تصویر به جا مانده از شجاعی با پیراهن قرمزهای پایتخت، زمانی بود که او آخرین پنالتی پرسپولیس را در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر به ثمر رساند. در همین تابستان غیراز شجاعی، بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، سعید آقایی و مهدی شیری تراکتوری شدند و این در حالی است که قبل از همه آنها، حامد پاکدل هم در عضویت این تیم بوده است. روند نقل‌وانتقالاتی تراکتور طوری است که برخی به شوخی می‌گویند این تیم به شعبه دوم پرسپولیس تبدیل شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که محمدرضا زنوزی مطلق به‌عنوان مالک باشگاه تراکتور، در سال‌های گذشته بیشترین یورش‌ها را به سمت پرسپولیس برده و مدعی بوده این تیم به‌خاطر الطاف بیرونی موفق شده است. آن ادعا اما در تناقض با رویکرد فعلی باشگاه تبریزی قرار گرفته است. اگر واقعا پرسپولیس از نظر فنی استحقاق موفقیت‌های سالیان اخیر را نداشته، پس چرا تراکتور دنبال جذب بازیکنان این تیم است؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید