• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 20 تیر 1402
کد مطلب : 196970
+
-

6.2 میلیارد دلار درآمد از‌گردشگران خارجی

آمار ورود گردشگران خارجی در سه ماه نخست سال رکورد سال 1401 را شکست

گردشگری
6.2 میلیارد دلار درآمد از‌گردشگران خارجی

محمد باریکانی-روزنامه‌نگار

صنعت گردشگری ایران در سال 2022 به اعلام شورای جهانی سفر و گردشگری ۳۹.۲ درصد رشد داشت. این اعلام به معنای آن است که سال گذشته میلادی ایران توانسته است پس از سال‌ها رکود شدید در صنعت گردشگری جهان به دلیل شیوع پاندمی ویرانگر کرونا و تخریب اقتصاد گردشگری جهان، به سرعت به سمت بازیابی این صنعت حرکت کند. براساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری و آنطور که رسانه تخصصی قطب نما نیز اعلام کرده است، ایران در سال 2022 توانست 6.2 میلیارد دلار درآمد از گردشگری جهان را نصیب خود کند.

رشد 50 درصدی ورود گردشگر خارجی
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: طی ۲ ماه نخست سال جاری، ۸۵۰ هزار گردشگر وارد کشور شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (1401) بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. این روند در خردادماه هم ادامه داشته است و در خردادماه سال‌جاری ۵۵۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند.
این در حالی است که بعضی از اتفاقات سیاسی مثل سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌هایی که دولت آذربایجان انجام داد و رقم یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر ورودی ایران از باکو را با بستن مرزهای زمینی به شدت کاهش داد، منجر به کاهش رقم گردشگران ورودی به کشور شد. آمار ورود گردشگر به کشور اکنون افزایشی است و با اقدامات دولت سیزدهم به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها و تامین نیازهای اولیه گردشگری، روند جذب گردشگر صعودی است و امیدوار هستیم طبق برنامه نسبت به قولی که دولت در خصوص افزایش گردشگر داده است، برسیم.












 

این خبر را به اشتراک بگذارید