• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
دو شنبه 19 تیر 1402
کد مطلب : 196858
+
-

گنج در پنج

در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست‌وسوم چند مسابقه مهیج و تماشایی داریم؛ روندی که در هفته پنجم و با تقابل پرسپولیس و استقلال در دربی تهران به اوج می‌رسد

گنج در پنج

 قرعه‌کشی بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران - جام خلیج‌فارس- روز گذشته در هتل المپیک تهران برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را در هفته‌های ابتدایی و ادامه این فصل شناختند. بر این اساس پرسپولیس و استقلال در نخستین هفته به‌ترتیب به مصاف آلومینیوم و نفت آبادان می‌روند و بزرگ‌ترین بازی هفته اول نیز مصاف 2تیم سپاهان و تراکتور خواهد بود. این دو تیم مدعی که فصل گذشته رتبه‌های دوم و چهارم جدول را به‌خودشان اختصاص دادند، در این فصل خیلی زودتر از سایر مدعیان خریدهای خود را انجام دادند و راهی اردوی خارجی شدند. به‌نظر می‌رسد همین 2تیم با سرمربیان خارجی خودشان آماده‌ترین تیم‌های هفته‌های آغازین باشند و جالب است که طبق قرعه ژوزه مورایس و پاکو خمز باید در همان هفته اول مقابل یکدیگر قرار بگیرند. بعد از این بازی که در اصفهان برگزار می‌شود، تراکتور در هفته دوم نیز میزبان پرسپولیس است تا در همان 2هفته ابتدایی با قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته روبه‌رو شود.

پنجه بر صورت قهرمان
قرعه مدافع عنوان قهرمانی در 5هفته ابتدایی قرعه جالبی است. پرسپولیسی‌ها به‌ترتیب باید با آلومینیوم، تراکتور، ذوب‌آهن، فولاد و استقلال بازی کنند. همانطور که ملاحظه می‌کنید، دربی بزرگ تهران در هفته پنجم برگزار می‌شود و قبل از آن هم هر چه فلز و ماشین‌آلات است، مقابل پرسپولیس صف کشیده‌اند! استقلال و تراکتور که مدعی قهرمانی‌اند، فولاد همیشه حریف سرسختی برای پرسپولیس بوده و آلومینیوم و ذوب‌آهن هم تیم‌های هشتم و نهم فصل گذشته‌اند؛ یعنی همه حریفان پرسپولیس در 5هفته ابتدایی، فصل گذشته رتبه تک‌رقمی داشته‌اند. حریف هفته اول سرخپوشان که مدت‌ها به‌عنوان گربه‌سیاه این تیم شناخته می‌شد اما بعد از اینکه نیمی از بازیکنان این تیم همراه با رحمتی از اراک کوچ کردند، مشخص نیست که آلومینیوم همچنان قدرت فصل گذشته و به‌خصوص آن تبحر عجیبش در گل نخوردن را به همراه داشته باشد یا خیر. بازی هفته دوم پرسپولیس در تبریز و همچنین جدال قبل از دربی این تیم در اهواز، بازی‌های سخت و سنگینی برای یحیی و تیم پرستاره‌اش خواهند بود.

سپاهان و پرسپولیس مقابل جواد
جواد نکونام هم در بدو ورودش به استقلال با قرعه جالبی مواجه شده است. او در همان 5هفته ابتدایی باید با 2رقیب اصلی‌اش یعنی سپاهان و پرسپولیس دیدار کند. استقلال هفته سوم در اصفهان به دیدار سپاهان می‌رود و هفته پنجم هم دربی را برگزار می‌کند. آبی‌ها البته کمی هم خوش‌اقبال بوده‌اند چون به جز این دو مسابقه سنگین، سایر بازی‌هایشان در هفته‌های ابتدایی با حریفان ساده‌تری است. نفت آبادان، ملوان و استقلال خوزستان 3حریف دیگر استقلال هستند که یکی تازه به لیگ برتر آمده و 2تیم دیگر هم رتبه‌های دورقمی داشته‌اند.

سپاهان؛ کلا میزبان
ژوزه مورایس و تیم پرستاره‌اش در 5هفته اول فقط یک‌بار از اصفهان خارج می‌شوند! با وجود این، برنامه سپاهان اصلا آسان نیست چون هیچ‌یک از 4حریفی که در اصفهان به دیدار این تیم می‌روند، حریفان ساده‌ای نیستند. تراکتور، استقلال و فولاد به‌ترتیب 3مهمان سپاهان هستند و در این بین زردها باید دربی اصفهان را هم مقابل ذوب‌آهنی برگزار کنند که حالا با محمد ربیعی احتمالا تیم قابل‌احترام‌تری شده است. هر 3بازی اول سپاهان در اصفهان است و اگر مورایس بتواند 9امتیاز از این 3بازی بگیرد، گربه را دقیقا دم در حجله کشته است. او فصل گذشته تراکتور و استقلال را در اصفهان برد و ماموریتش در هفته‌های ابتدایی، تکرار همان پیروزی‌ها‌ست.

تراکتور از بالا شروع می‌کند
قرعه آقای پاکو خمز در شروع لیگ کاملا دیدنی است. هفته اول با سپاهان، هفته دوم با پرسپولیس و هفته چهارم با مس رفسنجان. این وسط، بازی هفته سوم که با تیم تازه‌صعودکرده استقلال خوزستان است و قاعدتا باید بازی آسانی باشد هم در گرمای 50درجه اهواز برگزار می‌شود! تراکتور اگر از این تونل وحشت سالم بیرون بیاید فقط یک بازی بزرگ دیگر خواهد داشت که در هفته دهم مقابل استقلال برگزار می‌شود.

هفته دهم؛ هفته کشت و کشتار
هفته دهم لیگ برتر هفته جالب و سرنوشت‌سازی خواهد بود. در این هفته تراکتور مهمان استقلال است و همزمان پرسپولیس و سپاهان باید در اصفهان به مصاف یکدیگر بروند. این دو بازی سرنوشت‌ساز احتمالا نقش بسیار مهمی در روشن‌شدن قهرمان نیم‌فصل و البته بعدها قهرمان فصل خواهند داشت. چون بعد از این هفته تیم‌های مدعی تقریبا حریفان ساده‌ای تا پایان فصل دارند. 2حریف از 3حریف پرسپولیس در 3هفته پایانی، تیم‌های تازه‌صعودکرده به لیگ برتر هستند. حریف هفته آخر البته مس رفسنجان است که نمی‌دانیم به اندازه 2فصل گذشته تیم چغری خواهد بود یا نه. 3حریف آخر استقلال به‌ترتیب نساجی، گل‌گهر و پیکان هستند؛ دقیقا همان 3تیمی که فصل گذشته 3حریف آخر پرسپولیس بودند! 3حریف آخر سپاهان هم هوادار، آلومینیوم و شمس‌آذر قزوین خواهند بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :