• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 تیر 1402
کد مطلب : 196701
+
-

کلنگ‌زنی مجتمع 13طبقه در خیابان سبلان

گزارش همشهری از شنبه‌های امید و افتخار که امروز برگزار می‌شود

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

شصت‌ویکمین رویداد شنبه‌های امید و افتخار شهرداری تهران امروز در حالی رقم می‌خورد که قرار است کلنگ احداث مجتمع بزرگ تجاری، خدماتی، رفاهی و... در خیابان سبلان منطقه 19(ناحیه2) به زمین زده شود. آنطور که تورج فرهادی، شهردار منطقه به همشهری گفته «زمینی که به این مجتمع 13طبقه اختصاص داده شده، حدود یک هکتار است که 9طبقه آن پارکینگ است و 4طبقه هم واحدهای تجاری، رفاهی، خدماتی و... خواهد بود.» همچنین در این مجموعه یک درمانگاه هم پیش‌بینی شده است. به‌گفته فرهادی، بهره‌برداری از این مجتمع با ظرفیت پارک 2هزار دستگاه خودرو، قطعا سبب تسریع و تسهیل دسترسی شهروندان به بازار احسانی در عبدل‌آباد می‌شود.
میدان «چله‌دوان» هم امروز افتتاح می‌شود. به‌گفته شهردار منطقه 19، این میدان حدود 7هزار مترمربع مساحت دارد که همراه ورودی و خروجی و دوربرگردان و یک خیابان کنار گذر به بهره‌برداری می‌رسد.
البته در جریان این مراسم از سردیس حاج قاسم سلیمانی با ارتفاع یک‌متر و 70سانتی‌متر روی سکوی ۲متری رونمایی می‌شود. همزمان با نصب این سردیس در میدان چله‌دوان نام آن به میدان سردار دل‌ها ‌تغییر می‌کند.

افتتاح کنارگذر 1300متری
بهره‌برداری از کنارگذر بزرگراه خلیج‌فارس به طول ۱۳۰۰مترمربع همراه با ۹۰۰متر فضای سبز حاشیه‌ای هم در فهرست رویدادهای این شنبه‌ امید و افتخار قرار دارد. این کنارگذر در بزرگراه خلیج‌فارس و در انتهای میدان ورودی شهر آفتاب ایجاد شده که سبب تسهیل تردد اتوبوس‌ها خواهد شد و بار ترافیک این محور بزرگراهی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید