• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 17 تیر 1402
کد مطلب : 196657
+
-

افتتاح پایگاه اورژانس هوایی تهران با پرواز از غدیر

اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران، صبح دیروز (جمعه) با نخستین پرواز اورژانس هوایی از کلان بیمارستان غدیر افتتاح شد. این پایگاه هوایی در بوستان ولایت تهران و در مجاورت ساختمان اورژانس پایتخت جانمایی شده و در آینده مانیتورینگ ۵۲مرکز اورژانس هوایی در کشور را مدیریت خواهد کرد. همچنین امکان تعمیر و نگهداری بالگرد‌های اورژانس و قابلیت نشست و برخاست برای ۸دستگاه بالگرد به‌طور همزمان در این پایگاه فراهم شده است.

نحوه انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی
محمداسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران درباره افتتاح این پایگاه و نخستین پرواز از محل هلی‌پورت کلان بیمارستان غدیر به همشهری می‌گوید: «دیروز نخستین و پیشرفته‌ترین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران با قابلیت تعمیر و نگهداری بالگرد راه‌اندازی و نخستین پرواز از بیمارستان غدیر به این پایگاه تخصصی هم با حضور وزیر بهداشت و استاندارد انجام شد. در این پایگاه از مدیکوپتر استفاده کردیم؛ چرا که کوچک‌تر است و امکان نشستن در شرایط خاص را هم دارد. این بالگردها از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین بالگردهای جهان هستند و ویژگی خاص آن، کم‌لرزش، کم صدا و ایمن بودن است که آن را برای حمل بیمار مناسب می‌کند.» توکلی درباره شرایط استفاده از اورژانس هوایی در شهر تهران توضیح می‌دهد: «محوطه‌ای که این بالگرد در آن مستقر شده، توانایی نگهداری 8بالگرد را به‌صورت همزمان در هنگام بحران دارد و براساس نیازمندی بیماران و مجروحان، بیمارستان تعیین و کار انتقال انجام می‌شود. اکثر بیمارستان‌های اصلی تهران، قابلیت نشست و برخاست بالگرد را دارند، اما بیمارستان غدیر یکی از پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در این حوزه است.» رئیس مرکز اورژانس استان تهران با بیان اینکه با راه‌اندازی این پایگاه، تعداد کل پایگاه‌های اورژانس هوایی تهران به 2پایگاه رسید، تأکید می‌کند: «یکی از پایگاه‌ها در شهرری و دیگری در بوستان ولایت فعال است. تلاش می‌کنیم تا اورژانس هوایی پردیس هم راه‌اندازی شود.»

اخذ مجوزها برای اورژانس هوایی بیمارستان غدیر
جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور هم از دریافت مجوزهای لازم برای اورژانس هوایی کلان بیمارستان غدیر خبر می‌دهد و می‌گوید: «همه مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده چون تمام پروازهای درون‌شهری و بین‌شهری باید از سازمان هواپیمایی مجوز داشته باشند. هواپیماها و بالگردها هم باید از لحاظ سازه و مقاومت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.» میعادفر ادامه می‌دهد: «از این پس بیمار از هر مرکزی براساس تخصصی که در بیمارستان غدیر وجود دارد، به وسیله هلی پورت منتقل شده و از طریق آسانسورهایی که در مرکز هلی پورت تعبیه شده به سایر بخش‌ها انتقال داده می‌شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید