• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 17 تیر 1402
کد مطلب : 196656
+
-

عیدی غدیر؛افتتاح دومین کلان بیمارستان کشور

بیمارستان غدیر با امکانات فوق‌پیشرفته و 821تخت استاندارد به بهره‌برداری رسید

گزارش
عیدی غدیر؛افتتاح دومین کلان بیمارستان کشور

مریم سرخوش-روزنامه‌نگار

وعده تکمیل دومین کلان‌بیمارستان کشور هم محقق شد و دیروز همزمان با عید غدیر با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. ساخت بیمارستان جدید در دل مجتمع درمانی شهدای تجریش از سال 1390آغاز شده بود، اما با گذشت کمتر از 5سال تنها 5درصد پیشرفت داشت. در دولت سیزدهم با تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت، تکمیل و تجهیز این بنا سرعت گرفت و بالاخره دیروز با امکانات مجهز و فوق‌پیشرفته به‌عنوان دومین کلان‌بیمارستان کشور در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت. یکی از سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت، ایجاد کلان بیمارستان‌هاست تا به این ترتیب مراجعه‌کننده، مجموعه خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی خود را توأمان و به‌آسانی در یک‌جا دریافت کرده و به مراکز مختلف مراجعه نکند. بر این اساس پیش از این در اسفند 1401کلان بیمارستان مهدی‌کلینیک با ظرفیت هزار تخت به بهره‌برداری رسید.
 دیروز هم کلان‌بیمارستان غدیر در شمال شهر تهران از سوی رئیس‌جمهور افتتاح شد. حالا نزدیک به 2هزار تخت در این دوکلان‌بیمارستان‌ مجهز و استاندارد، خدمات دولتی و تحت پوشش بیمه‌هارا به مردم ارائه خواهند کرد.

کاهش انتظار برای نوبت‌دهی
به‌گفته سید‌پوژیا شجاعی، رئیس‌کلان‌بیمارستان غدیر و مجتمع درمانی شهدای تجریش با افتتاح این مرکز درمانی کمبودهای بیمارستانی تهران به‌ویژه در شمال شرق پایتخت جبران می‌شود . در کنار آن به کلیه بیماران مراجعه‌کننده از سایر استان‌های کشور هم خدمات‌رسانی انجام خواهد شد. شجاعی با بیان اینکه کلان‌بیمارستان غدیر مرکز ترومای شمال کشور نیز خواهد بود، تأکید می‌کند: «این مرکز تروما با 68تخت، یکی از بزرگ‌ترین اورژانس‌های بیمارستانی کشور را در اختیار دارد و بیماران را  در زمینه جراحی‌های مغز و اعصاب، جراحی عروق و تروما را  هم پذیرا خواهد بود. با توجه به 3برابر شدن تخت‌های بیمارستانی در مجتمع شهدای تجریش با راه‌اندازی بیمارستان غدیر، نوبت وقت‌دهی به بیماران هم کاهش چشمگیری خواهد داشت.» این پزشک درباره افزایش تردد در این دو مرکز درمانی و تدابیر لازم برای تسهیل دسترسی بیماران هم توضیح می‌دهد: «از نظر قرارگیری بیمارستان در نزدیکی مترو و سیستم حمل‌ونقل عمومی، موقعیت بیمارستان غدیر مطلوب است. به دستور وزیر بهداشت و پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم احداث پارکینگ با ظرفیت ۲ تا ۳هزار خودرو به‌زودی عملیاتی می‌شود.»





 

این خبر را به اشتراک بگذارید