• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 17 تیر 1402
کد مطلب : 196650
+
-

آبی به قرمز بدون یاغی‌گری

درباره انتقال ماونت و سایر نقل‌وانتقالات روز اروپا

آبی به قرمز بدون یاغی‌گری

ماونت از چلسی به منچستریونایتد رفت. ریس جیمز، مدافع راست چلسی در پیغامی به او گفت که می‌داند هنوز قلبش آبی است. این انتقال اما حساسیت زیادی برنمی‌انگیزد چون بین 2باشگاه رقابت و دشمنی خاصی در جریان نیست و آنها نه دربی دارند نه مثل من‌یو- آرسنال یا من‌یو - لیورپول دشمنی دیرینه. میسن ماونت با انتقال 64میلیون یورویی از چلسی به نهمین خرید گران تاریخ باشگاه منچسترسیتی تبدیل شد، بالاتر از مارسیال 60میلیونی. رکورد همچنان در دست پل پوگبای فرانسوی است که توسط مورینیو با مبلغ 105میلیون یورو در تابستان سال2016از یوونتوس خریداری شد. نفر دوم آنتونی، شاگرد سابق تن‌هاخ است که تابستان گذشته برای انتقال از آژاکس به اولدترافورد، 95میلیون یورو خرج روی دست باشگاه انگلیسی گذاشت. در رده‌های بعدی 2‌بازیکن بی‌کیفیت و گران من‌یونایتد هستند که باشگاه برای خلاصی از شر آنها و دستمزدشان حاضر است به هر پیشنهادی پاسخ مثبت بدهد؛ مگوایر (87میلیون از لستر) و سانچو (85میلیون از دورتموند). جالب اینکه مگوایر آپشنی در قراردادش دارد که به‌دلیل صعود تیم به لیگ قهرمانان دستمزدش افزایش می‌یابد. همین کار فروش قطعی یا قرضی او را سخت‌تر می‌کند. باشگاه برای سانچو که 85میلیون یورو برایش آب خورده، به 20میلیون هم راضی است. در رده‌های بعدی گران‌ترین خریدهای تاریخ باشگاه منچستر نام این بازیکنان دیده می‌شود؛ لوکاکو 84میلیون از اورتون، دی‌ماریا 75میلیون، کاسمیرو 70.7میلیون از رئال‌مادرید، برونو فرناندز 65میلیون از اسپورتینگ لیسبون، ماونت و مارسیال از چلسی و موناکو.
انتقال مستقیم میسن ماونت از چلسی به یونایتد، نام تعدادی از شاخص‌ترین چهره‌های مشترک 2‌باشگاه را در ذهن تداعی می‌کند؛ ستارگانی که داستان‌هایی متفاوت در پیراهن قرمز و آبی داشتند. پیش از این بازیکنانی چون جورج گراهام، مارک هیوز، ری ویلکینز، مارک بوسنیچ، خوان سباستین ورون، خوان ماتا، فالکائو، ماتیچ و لوکاکو مستقیم بین 2‌باشگاه معامله شده بودند.
با فروش ماونت درآمد چلسی از خروجی‌ها در این پنجره نقل‌وانتقالاتی به 208‌میلیون یورو افزایش یافت؛ کای هاورتس (65میلیون پوند به آرسنال)، میسن ماونت (60میلیون پوند به من‌یونایتد)، کوواچیچ (25میلیون پوند به من‌سیتی)، کولیبالی (17میلیون پوند به الهلال)، ادوارد مندی (16میلیون پوند به الاهلی عربستان)، لوفتوس چیک (15میلیون پوند به آث‌میلان)، جدایی رایگان کانته و باکایوکو و بازگشت دنیس زکریا و ژائو فلیکس که قرضی از یوونتوس و اتلتیکو جذب شده بودند.
تن‌هاخ برخی بازیکنان را در لیست مازاد قرار داده و روی فروش آنها به این شرح حساب کرده؛ هری مگوایر 40‌میلیون پوند، سانچو 45‌میلیون، مارسیال 25‌میلیون، فرد 20‌میلیون، مک تامینی 40‌میلیون و الانگا 20‌میلیون اما بعید است نیمی از این مبالغ موردانتظار نقد شود.
منچستر‌یونایتد در حال آماده‌سازی‌ پیشنهادی ۵۰‌میلیون پوندی برای راسموس هویلوند، مهاجم آتالانتاست. خود مهاجم دانمارکی به این انتقال علاقه دارد اما راضی کردن آتالانتا سخت است.
منچستریونایتد در آستانه توافق با اینتر برای جذب اونانا با مبلغ ۵۵‌میلیون یورو قرار گرفته است؛ با احتساب هزینه‌های اضافی که شامل پاداش هم می‌شود. اینتر پس از فروش آندره اونانا، قصد خرید یان زومر از بایرن‌مونیخ و آناتولی تروبین از شاختار دونتسک را دارد. بایرن‌مونیخ درصورت خروج یان زومر، برای انتقال جورجی مامارداشویلی، سنگربان گرجستانی والنسیا، وارد عمل خواهد شد.
زیون سوزوکی، دروازه‌بان 20ساله ژاپن و اوراوا رد دایموندز، قرار است با 5‌میلیون پوند به منچستریونایتد بپیوندد.
    انتظار می‌رود منچستریونایتد دین هندرسون، دروازه‌بان خود را که قرضی در ناتینگهام فارست به‌سر می‌برد به همین تیم بفروشد. معامله با 30‌میلیون پوند صورت خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست دخه‌آ در تیم بماند و دروازه‌بان دوم شود یا به‌طور رایگان برود.
دالی بلیند مدافع هلندی سابق آژاکس و فصل گذشته بایرن‌مونیخ در آستانه پیوستن به خیروناست و طی ساعات آینده تست‌های پزشکی این باشگاه را پشت سر خواهد گذاشت.


دی‌ماریا|  خبر رسمی این است که دی‌ماریا به‌جای پیوستن به تیم‌های عربستانی یا آمریکایی تصمیم گرفت به تیم سابق خودش یعنی بنفیکا برگردد.

پریشیچ|  ایوان پریشیچ در آستانه ترک تاتنهام و پیوستن به هایدوک کرواسی است. او باید قرارداد خود را فسخ کند تا بتواند به این تیم منتقل شود.

سویونجو|  دیگو سیمئونه همچنان مدافع می‌خرد. سویونجو مدافع سابق لسترسیتی هم به اتلتیکومادرید پیوست‌.

اندومبله|  تاتنهام پیشنهاد ۲۰‌میلیون یورویی ناپولی برای جذب تانگوی اندومبله را رد کرد. پوستکوگلو می‌خواهد شانس دیگری به این هافبک برای نشان دادن خود بدهد.

رومرو|  لوکا رومرو با قراردادی آزاد به میلان پیوست. هافبک آرژانتینی قراردادی تا سال ۲۰۲۷ به امضا رساند. رومرو در مایورکا فوتبال حرفه‌ای را آغاز و فصل گذشته را برای لاتزیو بازی کرد.

پولیسیک
میلان دومین پیشنهاد خود را برای خرید کریستین پولیسیک به چلسی ارائه کرد که ارزش این بسته پیشنهادی مجموعا ۲۲‌میلیون یورو است.

دیبالا
چلسی بیشتر و بیشتر در مورد پائولو دیبالا به‌دنبال اطلاعات است. پوچتینو، دیبالا را بسیار تحسین می‌کند. علاقه چلسی در حال بیشتر شدن است و در نتیجه باشگاه انگلیسی در حال ارزیابی بند آزادسازی اوست که 10‌میلیون پوند برای آنها هزینه خواهد داشت.

هویبیرگ|  مذاکرات بر سر انتقال پیر امیل هویبیرگ به اتلتیکو‌مادرید انجام شده است. این هلندی هم یک خرید دفاعی است و قرار است در پست هافبک دفاعی بازی کند.

ژاکا| گرانیت ژاکا با قراردادی ۵‌ساله به ارزش ۲۵‌میلیون یورو از آرسنال به بایرلورکوزن پیوست. ژاکا در ۲۹۷‌بازی برای آرسنال، آمار ۲۳‌گل و ۲۹‌پاس گل را به ثبت رساند و به همراه توپچی‌ها موفق به کسب 2‌جام حذفی شد.

سزار
سزار آسپلیکوئتا از جمع آبی‌های لندن جدا شد. او برای این جدایی جلوی دوربین گریه کرد. آسپلی به اتلتیکو‌مادرید پیوست. او پیراهن شماره‌3این تیم را برتن خواهد کرد. سزار همچنین تأیید کرد که بعد از دوران فوتبال خود برای گرفتن نقشی به باشگاه چلسی بازخواهد گشت. او با 7میلیون پوند از اوساسونا خریداری شده بود و در 508‌بازی برای چلسی توانست 17‌گل و 56‌پاس‌گل ثبت و 10‌جام کسب کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید