• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196581
+
-

تشکیل کارگروه رسیدگی به کندی اینترنت

حدود یک هفته پس از دستور رئیس‌جمهوری برای تشکیل کارگروهی برای بررسی علل کندی اینترنت در کشور اکنون امیر خوراکیان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از شروع به‌کار این کارگروه خبر داده است.
به گزارش فارس، امیر خوراکیان در این رابطه گفته است: در حال حاضر این کارگروه با محوریت مرکز ملی تشکیل و فعالیتش شروع شده است و امیدواریم به‌زودی بتوانیم بررسی‌ها و گزارش‌های لازم را در این زمینه تهیه کنیم.
هفته گذشته در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی رئیس‌جمهور با تأکید بر اقدامات خوب صورت گرفته برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت‌های ارتباطی به گلایه‌های مردم در سفرهای استانی در رابطه با کندی اینترنت اشاره و کارگروهی را مأمور کرد حداکثر تا یک‌ماه آینده راهکارهای حل دغدغه‌های مردم را ارائه کند.
 سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در این رابطه تأکید کرد: مسئولیت این کارگروه برعهده مرکز ملی فضای مجازی است و اعضای آن تعدادی از اعضای حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی، تعدادی از مدیران و کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی و تعدادی از همکاران وزارت ارتباطات هستند.
او با تأکید بر اینکه کسب‌وکارها نباید در استفاده از اینترنت دچار مشکل شوند، درخصوص نحوه‌ جمع‌آوری گزارش‌ها افزود: سازوکار بررسی در کمیته رسیدگی به وضعیت اینترنت مشخص خواهد شد. احتمالاً به‌صورت نظرسنجی‌های مستقیم و غیرمستقیم از کسب‌وکارها، نظرسنجی از مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط کشور در اپراتورها، وزارت ارتباطات و از طریقی که این کارگروه تشخیص دهد، این گزارش‌ها تهیه می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید