• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196500
+
-

این تیم باز هم قهرمانی می‌خواهد

منامه برای تیم‌های والیبال خوش‌یمن بوده و قهرمانی داشته است

در روزهایی که همه حواس‌ها در آمریکا و به تیم ملی است، تیم جوانان والیبال هم در منامه است. در منامه هم مثل هر شهری از حاشیه خلیج‌فارس، هرم گرما نخستین چیزی است که به استقبالت می‌آید اما کافی است خودت را زیر یک سقف برسانی، می‌توانی از خنک‌ترین هوا لذت ببری. این حس دوگانه در همه‌جای شهر کنارت هست، وقتی برج‌های آسمانخراش را کنار خانه‌هایی به سبک سنتی بحرینی‌ها می‌بینی، یا چهره‌های بومی شهر را که با کارگران و کارکنان خارجی درهم شده‌اند و... این شهر میزبان مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان است و الشباب، سالن برگزاری مسابقات. سالن هرچند بخشی از مجموعه ورزشی کامل و مجهز است اما سکوها برای میزبانی از تماشاگران مسابقات جهانی زیادی کوچک به‌نظر می‌رسند. البته آنها که خاطره مسابقه در بحرین را دارند، می‌دانند اینجا والیبال خیلی تماشاگر ندارد و شاید در بازی‌های کشورهایی مثل هند که کارگران زیادی را در این کشور دارد، یا ایرانی‌های حاضر در منامه به سالن بیایند. بحرینی‌ها چهره شاخصی در والیبال نیستند اما چند سالی است که با میزبانی مسابقات رده سنی سعی می‌کنند رنکینگ جهانی‌شان را بالا ببرند و حضور گسترده‌تری در میادین بین‌المللی داشته باشند.
آنها که برای آینده این رشته سرمایه‌گذاری بلندمدت کرده‌اند، از سال2014تا به امسال برای ششمین دوره است که در رده‌های سنی میزبان مسابقات آسیایی و جهانی می‌شوند و جالب اینکه در هر 5دوره تیم‌های ایران کاپ قهرمانی را بالای سر برده‌اند؛ سال2014قهرمانی جوانان آسیا، سال2017قهرمانی نوجوانان جهان، 2018قهرمانی جوانان آسیا، 2019قهرمانی جوانان جهان و 2022قهرمانی جوانان آسیا.
همان تیمی که سال پیش در همین منامه روی سکوی قهرمانی رفت امسال هم به رقابت‌های جهانی آمده به امید اینکه این بار در سطحی بالاتر این قهرمانی را تکرار کنند. با این تفاوت که این بار با بدشانسی هم مواجه شده‌اند. تیم قبل از اینکه به منامه بیاید، اردوی تدارکاتی در بلغارستان داشت و 3بازی دوستانه با آمریکا، برزیل و بلغارستان انجام داد. در بازی دوم یوسف کاظمی، مدافع تیم که از بازیکنان اصلی بود مصدوم شد و نتوانست تیم را در بحرین همراهی کند. پوریا حسین‌خانزاده هم که همراه تیم ملی در لیگ ملت‌هاست و با اینکه بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی و فدراسیون قول صد درصد داده بودند که او حتما از مرحله دوم مسابقات به تیم جوانان اضافه می‌شود اما خبر رسیده است که هنوز بلیتی برای او نخریده‌اند. در این شرایط غلامرضا مومنی‌مقدم، سرمربی تیم کار سختی دارد. او روزهای گذشته بعد از جدایی کاظمی، بخشی از انرژی‌اش را صرف بازگرداندن روحیه به تیم کرده و حالا هم نگران پر کردن جای خالی خانزاده است. با این حال هم خود او هم پسران تیم با انگیزه برای قهرمانی تمرین می‌کنند و تیم‌های دیگر هم آنها را یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی می‌دانند. سرمربی بلغارستان بعد از بازی دوستانه با ایران گفته بود که دوست دارد این 2تیم را در فینال مسابقات ببیند. او با ذوق از تیم ایران تعریف کرده بود. غیراز خانزاده از ایران که در لیگ ملت‌ها بازی می‌کند، از تیم بلغارستان هم الکساندر نیکولف 2هفته اول برای تیم ملی بلغارستان در لیگ ملت‌ها توپ زد. در تیم برزیل هم آرتور بنتو این شرایط را دارد. هاوری لوگ، لیبروی جوان تیم لهستان هم هفته اول لیگ ملت‌ها برای تیم ملی این کشور بازی کرد. غیراز این تیم‌ها ایتالیا هم با اینکه بازیکنی در تیم بزرگسالان ندارد اما جزو مدعیان قهرمانی است.
مسابقات از فردا آغاز می‌شود و ایران که در گروه اول با تیم‌های بحرین، تایلند و تونس همگروه است، نخستین بازی‌اش را عصر فردا مقابل تایلند برگزار می‌کند. ایران برای صعود از مرحله اول کار سختی ندارد و بازی‌های اصلی از مرحله دوم آغاز می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید