• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196499
+
-

پایان لیگ ملت‌ها؟

با شکست دیروز تیم والیبال ایران به فرانسه و پیروزی هلند مقابل کانادا بعید است که تیم عطایی بتواند به مرحله بعد صعود کند

تیم ملی والیبال ایران 3بازی دیگر در لیگ ملت‌ها دارد اما باختی که صبح دیروز داشت، همه‌‌چیز را برای این تیم تمام کرد. به این ترتیب آمریکا پایان لیگ 2023 برای بازیکنان بهروز عطایی است. داستان پرماجرای اعزام تیم ملی به آمریکا را تقریبا همه می‌دانند؛ آمریکا به تعدادی از اعضای تیم ایران ویزا نداد که عطایی، سرمربی تیم در صدر آنها بود. امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی و آرمان صالحی هم اصلی‌ترین بازیکنانی بودند که موفق نشدند در هفته سوم کنار تیم باشند. تیم هرچند با ترکیب 14بازیکن مسابقات را شروع کرد اما آشفتگی ذهنی، نداشتن آنالیزور و سرمربی بیشترین ضربه را زد.
اولین بازی بامداد دیروز برگزار شد. کسانی که از خواب نیمه‌شب گذشتند و به تماشای بازی نشستند، پشیمان بودند چراکه ایران در 3ست بازی، 25 بر 18، 25 بر 22 و 25 بر 19نتیجه را از دست داد و بازی ضعیفی هم به نمایش گذاشت. این در حالی بود که فرانسه بازیکن اصلی‌اش اروین انگاپت را نداشت. با این حال تیموتی کارل در این تیم درخشید و 17امتیاز گرفت. در مقابل در تیم ایران بهترین بازیکن مرتضی شریفی بود که فقط به 8امتیاز رسید.
قابل پیش‌بینی بود که ایران با روزهای پراسترسی که پشت سر گذاشته نتواند درست بازی کند اما ایرادهایی هم به کادر فنی وارد است. از شروع لیگ ملت‌ها تیم ملی درگیر گرفتن ویزا بود و مشخص شده بود که چه بازیکنانی مشکل رفتن به آمریکا دارند. سؤال این است که چرا در هفته دوم بازیکنان جایگزین آنها به بازی گرفته نشدند. در هفته دوم جواد کریمی بازی نکرد و وادی به تنهایی پاس داد. یا اینکه چرا بردیا سعادت که تجربه بیشتری دارد در هفته‌های قبل کنار تیم نبود تا با بقیه هماهنگ‌تر شود و در نبود اسماعیل‌نژاد جایگزین مطمئن‌تری از حاجی‌پور باشد. بعد از این بازی هم همچنان به دعوت نشدن صابر کاظمی و خط خوردن جواد معنوی‌نژاد بعد از هفته اول ایراد گرفته شد.
ایران 3بازی دیگر در لیگ ملت‌ها دارد؛ جمعه با بلغارستان بازی می‌کند، یکشنبه با آرژانتین و دوشنبه با کوبا. نتایج این بازی‌ها طبق تصمیمی که فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی گرفته امتیاز منفی برای ایران محسوب نمی‌شود اما دیگر امیدی هم به صعود تیم به مرحله بعد نیست. ایران برای اینکه در جمع 8تیم بماند و به مرحله بعد برود، امیدوار بود که هلند بازی‌هایش را ببازد اما همان دیروز بعد از بازی ایران و فرانسه، هلند  کانادا را برد و همه‌‌چیز برای بازیکنان عطایی تمام شد. اگر در هفته دوم ایران بازی برده با هلند را نمی‌باخت، حالا اینقدر نگاه ناامیدانه نداشت. تنها راه صعود این است که ایران 3بازی بعدی‌اش را ببرد و هلند همه بازی‌هایش را ببازد. ایرانی که فقط چین و آلمان را برده توان شکست دادن تیم‌های قدر را دارد؟ بعید است. بخشی از شکست دیروز به گردن آمریکا و کارشکنی‌های این کشور بود اما نه از بی‌انگیزگی بازیکنان می‌شود گذشت و نه از بی‌تدبیری مربیان تیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید