• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 14 تیر 1402
کد مطلب : 196482
+
-

در روز اسباب‌کشی چه کنیم

نگاه
در روز اسباب‌کشی چه کنیم

بخش اعظم بسته‌بندی اسباب و اثاث منزلتان را باید تا روز اسباب‌کشی انجام داده باشید. اگر مستأجرید، روز اسباب‌کشی را با صاحبخانه هماهنگ کنید و قرار و مدارهای لازم را با وی بگذارید.
بهتر است جدا کردن وسایل برقی و گازی مثل یخچال، ماشین لباسشویی و اجاق‌گاز یک روز پیش از اسباب‌کشی انجام شود. اگر می‌توانید برای اقلام غذایی یخچال و فریزر خود را به آشنایی بسپارید در غیراین صورت باید در روز اسباب‌کشی اقدام به تخلیه مواد غذایی خود کنید که برنامه‌ریزی جداگانه‌ای را هم برای جمع‌آوری و هم برای چینش مجدد می‌طلبد که کار را کمی سخت می‌کند.
مسیر عبور مناسب برای جابه‌جایی از منزل قدیمی تا منزل جدید را انتخاب کرده باشید.
برای خاور، کامیون یا هر خودرویی که برای حمل وسیله‌هایتان درنظر گرفته‌اید فضای پارک، بارگیری و تخلیه را مدنظر قرار داده باشید و در روز اسباب‌کشی پیش از آمدن خاور آن را بررسی کنید تا هنگام بارگیری و تخلیه به مشکل برنخورید.
ساعت اولیه روز برای جابه‌جایی مناسب‌تر است.
اگر می‌توانید کودکان کوچک‌تر خود را به کسی بسپارید.
در زمان حمل یکی از معتمدین خود را مسئول نظارت بر نوع چینش کنید. کارتن‌های سنگین‌تر باید پایین قرار بگیرند.
همچنین در روز اسباب‌کشی هم بهتر است شخصی در خانه جدید وظیفه راهنمایی کارگران را برای انتقال اسباب و جعبه‌ها به مکان اصلی خودشان برعهده بگیرد. این موضوع برای اقلام بزرگ و سنگین مانند یخچال و ماشین لباسشویی و... بسیار ضروری است.
مقصد شما باید برای انجام فرایند اسباب‌کشی آماده باشد بنابراین پیش از اسباب‌کشی کارهای مرتبط با جابه‌جایی مانند نظافت را انجام دهید.
از آنجا که محدودیت زمانی در اسباب‌کشی بسیار مهم است و طبق قراری که با شرکت حمل‌ و نقل گذاشته می‌شود بعد از طی شدن زمان مشخصی مبلغی به هزینه کلی هزینه اسباب‌کشی اضافه می‌شود، بنابراین بهتر است همه کارها را در ذهنتان نظم ببخشید.
 بعد از اتمام کار اسباب‌کشی باید گشت دیگری در منزل قدیمی خود بزنید تا مطمئن شوید چیزی را جا نگذاشته‌اید.

این خبر را به اشتراک بگذارید