• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 14 تیر 1402
کد مطلب : 196469
+
-

با مردم/افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌ها

یک نانوایی سنگکی واقع در خیابان شهید مدنی، بعد از مدت‌ها تعطیلی بازگشایی شد و نان‌هایی با قیمت 10و15هزار تومان عرضه می‌کند. جمعیت زیادی از ساکنان این محدوده از نانوایی یادشده خرید می‌کردند که اکنون به‌دلیل گرانی، نمی‌توانند نان بخرند. این چه کاری است که تعدادی نانوایی سهمیه دولتی دارند و تعدادی دیگر آزادپز هستند. مسئولان درخصوص توان مالی مردم چه تصوری دارند که قیمت نان را چندگانه کرده‌اند؟
سودمند از تهران

بازار سیاه کپسول‌های گاز مایع برچیده شود
مدتی است کپسول‌های گاز مایع LPG  که برای مصارف خانگی، کارگاهی و سوخت خودروها کاربرد دارد، در شهرهای بزرگ، بسیار کمیاب شده درحالی‌که انواع سیلندرهای آن در رنگ‌ها و برندهای مختلف در بازار سیاه پیدا می‌شود! دارندگان خودروهای گازسوز برای تهیه آن و سوختگیری، اغلب به زحمت و دردسر افتاده‌اند. توقع می‌رود مسئولان با نظارت اصولی با دایرکنندگان بازارسیاه برخورد کرده و گاز را از مبادی قانونی به خریداران واقعی‌اش برسانند.
محمود بلیغیان از اصفهان

قیمت داروهای ترک اعتیاد باعث رهاشدن دوره درمانی می‌شود
با این همه تبلیغاتی که روی ترک اعتیاد در سال‌های گذشته صورت گرفته اخیرا قیمت داروهای ترک اعتیاد که پزشکان تجویز می‌کنند آنچنان سر به فلک کشیده است که بیماران معتاد نمی‌توانند آنها را تهیه کنند و در نتیجه دوره درمان رها می‌شود. چرا دولت، وزارت بهداشت، و مسئولان تأمین دارو، قیمت داروهای ضروری مانند داروی ترک اعتیاد (متادون) را کنترل نمی‌کنند؟ تکلیف کسانی که با هزار تلاش اطرافیان‌شان اراده کرده‌اند که اعتیاد را ترک کنند چیست؟
سوهانی از تهران

پیامک
کارگاه‌های ساخت لامپ غیراستاندارد در سنندج پلمب شوند

 مدتی است که عده‌ای سودجو در سنندج با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اقدام به تولید و فروش لامپ‌های غیراستاندارد می‌کنند. این لامپ‌ها از نظر ظاهری شکل زیباتری نسبت به لامپ‌های معمولی دارند که همین موضوع خریدار را ترغیب به خریدشان می‌کند اما وقتی چند عدد از این لامپ‌ها را خریداری کردم و به اداره استاندارد بردم، متوجه شدم که این لامپ‌ها به قدری ناایمن هستند که درصورت لمس‌شان به هنگام روشن بودن، شخص دچار برق‌گرفتگی خفیف می‌شود. از مسئولان اداره استاندارد و سایر ادارات ذیربط درخواست دارم تا فعالیت این کارگاه‌های متخلف را متوقف کنند تا جان و مال مردم به خطر نیفتد.
احمدی از سنندج
 
حمام‌های سنتی قوچان در حال نابودی هستند
حمام‌های سنتی و عمومی شهر قوچان که از نمادهای تاریخی این شهر هستند و برخی از آنها نیز به ثبت ملی رسیده‌اند، به حال خود رها شده و در حال نابودی هستند. برخی مانند حمام «شازده‌قوچان» که مربوط به اواخر دوره قاجار است و بسیار جالب و دیدنی است و به‌تنهایی می‌تواند یک جاذبه توریستی و محل درآمدی برای شهروندان و رونق شهر باشد در آستانه نابودی کامل است. از سازمان میراث فرهنگی این شهر درخواست داریم تا دیرنشده فکری به حال این بنای ارزشمند و تاریخی بکنند.
دلیری از قوچان

سطل زباله مقابل مدرسه فخامی نیازمند نظافت فوری است
سطل زباله مقابل مدرسه فخامی واقع در خیابان گلستان تقاطع کوچه شهید کولیوند به‌شدت آلوده است و بوی تعفن آن کل محدوده را گرفته است. همین آلودگی‌های کهنه باعث پوسیدگی زودرس این مخزن‌های نو خواهد شد.
معصومی از تهران

پاسخ مسئولان

نصب پله‌برقی در ایستگاه متروی قیام امکان‌پذیر نیست
روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)، پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «ایستگاه متروی قیام پله برقی ندارد» در ستون بامردم روز 12تیرماه پاسخ داده است: ضمن سپاس از شهروند محترم بابت پیگیری‌های مربوطه، به اطلاع می‌رساند با توجه به امکان‌سنجی صورت‌پذیرفته در زمان نصب پله‌برقی‌های ایستگاه قیام، شرایط لازم جهت نصب پله بالارو به‌دلیل محدودیت فضای جلوی پله‌برقی و همچنین فضای نشیمن بالا و پایین (به جهت عمق و تداخل با سقف رایزر پله‌برقی تراز پایین و همچنین تداخل با تاسیسات شهری) مطابق الزامات استاندارد وجود نداشته است. کل ارتفاع فضای پله‌برقی نصب‌نشده در حدود 3/2متر است که مطابق با ضوابط بالادستی(نظیر نشریه 1-840) نصب پله‌برقی با رایزر کمتر از 3متر امکان‌پذیر نیست. در نتیجه امکان نصب پله‌برقی دوبل (بالا و پایین) به‌دلیل محدودیت عرضی فضای مذکور و همچنین اجرای پله ماسونری مطابق الزامات و استانداردها وجود نداشته است. شایان ذکر است با توجه به محدودیت‌‌های ذکرشده، نصب آسانسور در اولویت قرارگرفت و سازه‌های ساختمانی همچون چاله آسانسور تکمیل شده و فرایند اخذ استاندارد درحال پیگیری است تا در آینده نزدیک جهت استفاده افراد معلول و کم‌توان جسمی و حرکتی آماده خدمت‌رسانی شود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید