• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 14 تیر 1402
کد مطلب : 196392
+
-

دوباره آبی!

نام سهرابیان در فهرست بازگشت‌های مؤثر استقلال قرار می‌گیرد یا در فهرست ناکام‌ها؟

دوباره آبی!

آرمین سهرابیان قبل از این هم در لباس آبی دیده شده اما بازیکنی که یک روز از استقلال جدا شد با بازیکنی که حالا دوباره به این باشگاه برگشته، تفاوت‌های زیادی دارد. سهرابیان در این چند سال، تجربه‌های خوبی به‌دست آورده و به‌خصوص در گل‌گهر، به بازیکنی تبدیل شده که مورد اعتماد سرمربی تیم ملی نیز قرار دارد. هواداران استقلال امیدوارند حضور دوباره آرمین در تیم‌شان، یک تجربه موفقیت‌آمیز باشد. آیا این بازگشت، در فهرست بازگشت‌های مؤثر باشگاه در سال‌های گذشته قرار خواهد گرفت؟
 
  2 الگو در یک تیم
شاید یکی از بهترین الگوها برای آرمین سهرابیان در مسیر رقم‌زدن یک بازگشت موفقیت‌آمیز، روزبه چشمی باشد؛ بازیکنی که از استقلال جدا شد، به حاشیه خلیج‌فارس رفت و وقتی دوباره به جمع آبی‌ها برگشت، کار سختی برای ثابت‌کردن خودش داشت. آن اوایل اوضاع برای روزبه اصلا خوب پیش نمی‌رفت اما او به چنان استانداردهایی رسید که حتی حضور در دومین دوره متوالی از جام‌جهانی را هم تجربه کرد. روزبه حالا یک کاپیتان و یک ستاره کلیدی برای استقلال است. مهدی قائدی نیز در بازگشت دوباره به تیم مورد علاقه‌اش، روزهای سختی را سپری کرد و در نیم فصل اول لیگ، فقط یک گل برای تیمش زد اما به مرور زمان، به یکی از بهترین‌های تیم تبدیل شد. پس برگشتن به تیمی مثل استقلال، دشوار خواهد بود و سهرابیان نیز پست بازی بسیار حساسی دارد. شاید او هم مثل روزبه و مهدی، کمی زمان نیاز داشته باشد تا به بهترین فرم در استقلال برسد.

  بهترین بازگشت‌های ممکن
نمادهای بازگشت موفقیت‌آمیز به استقلال، چه کسانی هستند؟ به‌نظر می‌رسد مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی در این زمینه سرآمد باشند. رحمتی در نخستین تجربه حضور در استقلال، اصلا موفق نبود و به سرعت از این باشگاه رانده شد اما از این تجربه استفاده کرد و وقتی برگشت که دیگر به پختگی کامل رسیده بود. حالا از او به‌عنوان یکی از بهترین گلرهای تاریخ استقلال نام برده می‌شود. فرهاد نیز در بازگشت به تیم، هم محبوبیت بیشتری به‌دست آورد، هم موفقیت‌های بزرگ‌تری را تجربه کرد و هم آمار باشکوه‌تری در دربی‌ها ساخت. در مورد فرهاد و سیدمهدی، دومین مقطع حضور آنها در استقلال خیلی درخشان‌تر از مقطع اول بوده است.
 
  نکو در موقعیت آرمین
سرمربی استقلال نیز به‌خوبی موقعیت سهرابیان را درک می‌کند؛ چرا‌که خودش هم عملا به استقلال برگشته است. نکو بخشی از آخرین سال‌های بازی را در این تیم سپری کرده و حالا او را به‌عنوان سرمربی جدید باشگاه استقلال می‌شناسند. بدون‌شک اگر دوران بازی در این تیم نبود، این میزان استقبال و این میزان فشار هوادار برای جذب این مربی وجود نداشت. سابقه حضور در یک تیم، می‌تواند آشنایی بیشتری برای بازیکنان و مربیانی رقم بزند که دوباره به آن تیم برگشته‌اند. این اتفاق با رفتن به یک تیم جدید، کاملا فرق خواهد داشت.
 
  یک نگرانی انکارنشدنی
در مورد خرید جدید استقلال البته یک نگرانی هم وجود دارد؛ اینکه بازگشت او مثل بازگشت نفراتی همچون سجاد شهباززاده، جواب ندهد. البته در مورد سجاد، نوعی بدسلیقگی صورت گرفت و او به یک خط حمله بسیار شلوغ اضافه شد. آرمین اما در خط دفاعی استقلال، شانس به‌مراتب بیشتری برای بازی به‌دست خواهد آورد. به هرحال، استقلالی‌ها عارف غلامی و سیلوا را از دست داده‌اند و سهرابیان کار چندان سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید