• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 13 تیر 1402
کد مطلب : 196387
+
-

اصلی‌ترین نماد تهران رصد شد

طرح رصد2 به منطقه9 تهران رسید و رصد از اصلی‌ترین نماد پایتخت یعنی برج آزادی آغاز شد. میدان آزادی، خیابان‌ها و معابر اطراف آن روز گذشته توسط محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران، به همراه رحیم مرتضوی شهردار منطقه9 و معاونین مربوطه مورد بررسی قرار گرفت تا روند پروژه‌های توسعه محلی منطقه توسط اعضای پارلمان شهر مورد ارزیابی قرار گیرد.
شهرداری منطقه9 در اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای سال گذشته پیشگام بوده و توانسته رتبه اول را در بین مناطق 22گانه به خود اختصاص دهد. در این باره رحیم مرتضوی، شهردار منطقه9 گفت: «سال1401، 53عنوان پروژه توسعه محلی در منطقه داشتیم اعتبار آن، 60میلیارد تومان بود و تمام پروژه‌ها به طور کامل اجرا شد. برای سال جاری نیز 40عنوان پروژه توسعه محلی در منطقه داریم و برنامه‌ریزی ما این است که زودتر از پایان سال آنها را تکمیل کنیم.»

نظارت جدی کمیسیون برنامه‌‎‌وبودجه بر مناطق 22گانه
محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران:  کمیسیون برنامه و بودجه از ابتدای سال نظارت خود را بر عملکرد همه بخش‌های شهرداری با دقت بیشتری ادامه داده است و این روند را با هدف بهبود عملکردها و به نتیجه رسیدن پروژه‌ها ادامه خواهد داد. ما در بخش مناطق در قالب طرح رصد۲ از پروژه‌های توسعه محلی بازدید می‌کنیم و در این بازدیدها، روند پروژه‌های سال۱۴۰۱ ارزیابی خواهد شد تا علاوه‌بر نظارت در نحوه اجرا و تکمیل پروژه‌ها، در جریان موانع و مشکلاتی که دارند، قرار بگیریم و برای حل آنها کمک کنیم.
همچنین برای پروژه‌های سال۱۴۰۲ که اعتبار آن در بودجه سال جاری درنظر گرفته شده، نظارت کافی را خواهیم داشت و از وضعیت پیشرفت پروژه مطلع می‌شویم، همچنین بررسی خواهیم کرد که برای سال۱۴۰۳ چه پروژه‌هایی در مناطق ضرورت اجرا دارند تا اعتبار لازم در بودجه1403 درنظر گرفته شود.
در جریان بازدید از منطقه9، از پروژه‌های توسعه محلی منطقه بازدید کردیم. در این منطقه 100درصد پروژه‌ها تا پایان سال۱۴۰۱ تکمیل و تحویل شهروندان شده است و این منطقه رتبه اول را در اجرای پروژه‌های توسعه محلی دارد. مجموعه فرهنگی کوثر به صورت نیمه‌کاره در دوره قبل مدیریت شهری افتتاح شد اما شهروندان نتوانستند از آن استفاده کنند و در کنار آن پارکینگی برای حل مشکلات اهالی درنظر گرفته شده بود که به‌ علت مشکل تملک زمین، اجرای آن به تعویق افتاده بود، خوشبختانه تملک زمین انجام شده است و با انتخاب پیمانکار پروژه به زودی آغاز و پارکینگ طبقاتی کوثر تحویل مردم خواهد شد.

رفع نقاط بی‌دفاع شهری در منطقه9
میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران: در جریان بازدید از منطقه9، پروژه‌های این منطقه مورد بررسی قرار گرفت. احداث امتداد غربی بزرگراه یادگار امام(ره) از کلان پروژه‌های شهری است که با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر تهران و همت شهرداری منطقه، همزمان با این پروژه، موضوع توسعه و بهسازی بزرگراه آیت‌الله سعیدی نیز آغاز شد که موجب روان‌سازی ترافیک و رضایت شهروندان شده است. خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته، در محل بزرگراه شهیدمتوسلیان خیابان فتح۲۹ که بخش صنعتی منطقه۹ است، یک مرکز بازیافت احداث و به بهره‌برداری رسیده است که علاوه‌بر ساماندهی جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های شهری و صنعتی، از هجوم زباله‌گردها به منطقه و ایجاد آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری خواهد کرد.
رفع اماکن بی‌دفاع شهری از اولویت‌های مدنظر شهروندان در منطقه۹ است؛ برهمین اساس از محل اعتبارات پروژه‌های توسعه محلی، شهرداری موظف شد در بوستان‌های آزادی، کوکب و لادن نسبت به تهیه و نصب پایه چراغ و برج نوری و خاکریزی و اصلاح معابر اقدام کند که با این اقدام ضمن بازپیرایی و رفع فضای بی‌دفاع شهری نسبت به جداره‌سازی و اجرای نقاشی دیواری و گرافیک محیطی، منظر شهری زیباتری در ‌زیست‌بوم شهروندان ایجاد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید