• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 13 تیر 1402
کد مطلب : 196352
+
-

حمل و نقل رایگان در ۱۰ خط اتوبوسرانی مشهد

طرح حمل و نقل عمومی رایگان مشهد در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی این شهر مورد تصویب قرار گرفت و شهرداری در گام اول مکلف به اجرای این طرح به صورت آزمایشی در ۱۰ خط اتوبوسرانی شد. به گزارش ایرنا،  نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درباره این طرح اظهار کرد: طرح حمل و نقل عمومی رایگان در مشهد کار جدیدی بود، این طرح موافقان و مخالفانی دارد که طبیعی است.
موسی‌الرضا حاجی بگلو افزود: کلیات این طرح در جلسه پیشین شورای شهر مشهد مصوب شد، اما تصویب تبصره‌ها به تعویق افتاد و برخی به دنبال حذف این طرح هستند.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز درباره جایگزین کردن درآمد حاصل از تبلیغات روی بدنه اتوبوس و ایستگاه‌ها به جای فروش بلیت اظهار کرد: آخرین تبلیغات روی ناوگان اتوبوسرانی مربوط به سال ۱۳۹۷ است و به دلیل وارد آمدن صدمه به بدنه اتوبوس‌ها و هزینه زیاد رنگ‌آمیزی تبلیغات زیان‌آور بود و پس از آن قراردادی بسته نشده است.
خلیل منبتی افزود: طرح حمل و نقل عمومی رایگان در کلانشهرهای کشورهای مختلف نظیر پاریس، برلین سنگاپور، دبی و پکن اجرا شده اما میزان تخفیفات در ساعت‌های مختلف متفاوت است و این تخفیف روی قیمت تمام شده هزینه اتوبوس اعمال می‌شود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید